Powered By Blogger

fredag 29 juni 2012

Orolig natt........rolig promenad.......ampellilja.....

Nog vaknade jag i natt igen....orolig och flåsig hoppade jag först upp till matte i sängen vid halvtresnåret men där fick jag inte vara. Sedan vankade jag av och an i lägenheten...Matte sa till mig att lägga mig men jag hade inte ro till det mer än några minuter. Jag skällde på tidningsbudet när han stoppade i tidningen i brevinkastet och det brukar jag aldrig göra....Matte gick ut med mig vid fyrasnåret men jag var inte direkt nödig även om jag kissade en skvätt....När vi kom in igen så tog det lång stund innan jag kunde slappna av och sova men till slut gick det......

Desto roligare var det på promenaden då jag fick springa lös på fotbollsplanen. Ja, vi tränade lite lydnad också förstås...Det gick si så där......Dofterna från djuren på cirkusen som var här häromdagen var så intressanta så det var svårt att koncentrera sig helt............Det är inte ofta jag kan vara lös här men nu när det är sommarlov så är planen inte upptagen så ofta......Andra hundägare brukar släppa och träna sina hundar här också har jag sett......



Lite lydnadsträning blev jag tvungen till förstås.......


Här stod cirkusen och det luktar fortfarande från hästarna och getterna.... 



Precis här fanns de ilskna cirkushundarna i en inhägnad...Det glömmer jag minsann inte bort...



Carina kom efter jobbet i kväll och hon hade köpt med sig en ampellilja till Iris och Leo. Alltså katterna blev jätteglada.....När matte la upp kvällsmaten till dom så struntade de helt i maten och det är minsann inte vanligt....tror aldrig att det har hänt faktiskt......De satt på varsin sida och tuggade på växten i stället.......Matte har ju letat efter en ampellilja länge men inte fått tag i någon så det var ju jättebra att Carina hittade en........


Jag har precis kommit in från en kortare promenad....Nu ska jag vila en stund.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar