Powered By Blogger

lördag 9 juni 2012

Nerverna utanpå kroppen.....

I morse tog det 25 minuter innan jag kissade på morgonrundan......det hade väl inte gjort något om det inte regnade som det gjorde nu. Matte var inte klädd för regn så hon blev ju en aning blöt men hon hade i alla fall gummistövlarna på sig så hon höll sig torr om fötterna......Tur att matte fick tag i stövlar häromdagen....


Idag har jag haft nerverna utanför kroppen säger matte. Jag har reagerat på precis allting, hoppat högt, skällt på både katter, hundar, fladdrande föremål, häftiga ljud, ja, på det mesta utomhus......Jag har till och med tidvis haft svårt för att koppla av riktigt ordentligt här inne och det brukar jag alltid kunna göra....Jag vaknade i natt och kände mig orolig så jag la mig bredvid matte i sängen. Jag brukar aldrig göra det men i natt kände jag att jag ville göra det. Matte lät mig ligga kvar fast det blev väldigt trångt......

Varje gång någon har nyst och det har både matte, Carina och Robban gjort någon gång idag så har jag farit upp och fram till personen som nyser......Matte fattar inte varför jag har varit så stressad och spänd och det gör inte jag heller......Till och med när jag sover så andas jag häftigt ibland....och matte gillar inte det......Jag tror att hon blir lite orolig faktiskt......

Idag ställde Carina in katten Figaro i vardagsrummet. Ja, Figaro var i sin bur förstås. Jag blev helt uppspelt först. Jag ville att Figaro skulle komma ut ur sin bur men det fick han inte..Han verkade inte alls bli rädd för mig även om han slog med tassen ett par gånger. Till slut tröttnade jag och brydde mig inte längre om honom. Iris kom förstås fram och kollade. Hon fräste och Figaro morrade tillbaka och sen gick Iris in i sovrummet och somnade på stolen. Leo kom aldrig fram. Vet inte ens om han märkte att Figaro fanns i rummet........Efter ett tag tog Carina in Figaro till sitt rum igen.......

Jag hade ingen lust att stå stilla när matte borstade mig idag men det blev jag ju tvungen till.........Det här borstandet tar väl aldrig slut så mycket som jag fäller...Begriper inte var allt hår kommer ifrån.....

Däremot får jag beröm när matte ska rengöra mina sår på benet som har blivit mycket bättre men inte är helt bra......


Nu har jag kvällskissat så nu är det dags att sova. Hoppas nu att jag kan göra det hela natten utan att vakna och bli orolig igen......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar