Powered By Blogger

söndag 3 juni 2012

Blött, blött, blött.......uppträtt illa idag....

Matte och jag var inte ute på morgonrundan förrän klockan sju. Ja, jag kissade bara men det tog sin lilla stund innan jag kom på att jag skulle göra det....Det var uppehåll i regnandet men väldigt blött på marken sedan gårdagen.....Mattes skor hade inte ens torkat så hon var blöt om fötterna redan innan vi kom ut och inte blev det bättre av att gå i det vattendränkta gräset....... .



Sedan åt vi frukost, först matte och sedan jag.......Carina vaknade inte förrän vid niotiden men hon gick och la sig igen efter att hon hade rökt en cigarett ute på balkongen. Hon får  inte röka här inne för matte och det tycker jag är bra.......

Matte åkte iväg till Expert för att byta antennkabeln som hon köpte igår. Den var för kort....Medan matte väntade på att butiken skulle öppna så gick hon in i en annan butik som säljer allt mellan himmel och jord och där hittade matte ett par gummistövlar som passade så hon köpte dem. De håller väl i några månader i alla fall sa matte.....Hon ska ha dem när hon ska gå ut med mig om det regnar eller är blött ute......Matte säger att hon vet inte hur många stövlar hon har köpt de senaste åren men det är så dålig kvalité på alla så de spricker bara.......Jag tycker att det är skönt att matte fick tag i stövlar så att hon inte blir så våt om fötterna jämt när det är blött ute.....

Ja, jag bryr mig inte om om det regnar eller inte....Igår var det kul att plaska i vattenpölarna i alla fall.......Idag fick jag inte göra det.......fattar inte varför????

När matte kom hem följde Robban med på en längre promenad med mig. När vi passerade närbutiken blev jag riktigt utskälld av en liten hund och det gillade jag inte alls.....Det tog en stund innan jag lugnade ner mig och kunde fortsätta att gå......Matte gillar inte att jag uppträder på det  här viset men jag kunde inte låta bli......

Robban borrade ett hål genom vardagsrumsväggen och rakt in i rummet där Carina sover nu. Sedan trädde han igenom antennkabeln genom hålet så nu kan Carina kolla på TV:n när hon har lust.......

Robban tog en promenad med mig igen innan han åkte och för att jobba ett nattpass.......




Jag hörde att Carina fyller år i morgon så då ska vi fira henne men hon jobbar hela dagen så det måste bli på kvällen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar