Powered By Blogger

torsdag 7 juni 2012

Spårsele, spårlina o klövjeväska.....

Idag har matte och Robban köpt några jättefina grejer till mig. Robban var ledig idag så han följde med matte och mig till CRT Zoo i Haninge. En jättestor djurbutik som har massor av roliga saker.....

Eftersom det har varit fint väder här i flera dagar så åkte matte i bara T-shirt och byxor. När vi har kommit halvvägs med pendeltåget så ser vi att det regnar och det är väldigt mörka moln på himlen och när vi kom fram till Handen så regnade det ordentligt. Matte blev alltså lite blöt när vi gick till bussen och när vi hade klivit av bussen så var det en bra bit att gå fram till butiken och regnet tilltog förstås. Robban hade en varm jacka på sig så han led ju ingen nöd.......och mig gjorde det definitivt ingenting....

Väl inne i butiken fick jag prova spårselar men det var inte helt lätt för det kom in hundar hela tiden som jag helst hade velat hälsat närmare på.....Till slut hittade vi en spårsele som passade utmärkt på mig och dessutom köpte matte en spårlina också.......Robban drog iväg med mig längre in i butiken där han hittade en klövjeväska som passade perfekt så han köpte den till mig......Till katterna köpte matte två nya matskålar i porslin......

Jag fick ha klövjeväskan på mig hela vägen hem fast jag kände inte att jag hade den på mig eller snarare jag brydde mig inte. Matte sa att det såg ut som om jag var hur van som helst med att bära klövjeväska men det är jag ju inte......



När vi satt och väntade på pendeltåget som skulle ta oss hem så var det flera personer som beundrade mig och bland dem en dam som ställde en massa frågor och som länge stod och kollade på mig, ja så länge så hon missade pendeltåget till Stockholm som hon skulle med.....Det var ju lite synd förstås.....

När jag kom hem var jag jättetrött så jag somnade direkt och sov fram tills kvällsmaten......

Nu har vi gått kvällsrundan och nu ska jag få mitt kex......

Förresten fick jag beröm idag för jag var inte lika pipig som vanligt när vi väntade på pendeltåget utan jag var faktiskt ovanligt tyst och inte alls så otålig......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar