Powered By Blogger

onsdag 6 juni 2012

Oväsen.....besök.....

Jag lurade matte i morse. Jag uppträdde som om jag var nödig och behövde gå ut så vi gick ut vid sexsnåret som vanligt. Men väl ute var jag inte minsta intresserad av några toabestyr. Det fanns så mycket annat som jag ville kolla in och nosa på och vi gick och vi gick och till slut tröttnade matte så hon vände och gick hem igen........

Matte käkade sin frukost och jag somnade om........

Robban kom efter sitt nattpass på jobbet vid åtta snåret och då följde han med på en promenad. Nu var det dags för mig att göra mina behov men det tog ändå sin lilla tid innan jag tog mig tid till det.

Det dröjde inte länge förrän vi gick nästa promenad för nu behövde Carina köpa cigaretter så både matte och Robban och jag följde med henne för att visa var närbutiken låg.......


 Väntar på matte och Carina....



Vi såg Carinas katt Felix som satt i fönstret och kollade ut....


Senare på dagen blev det ett himla oväsen här. Robban skulle sätta upp balkongnätet och då var han tvungen att borra en massa hål som det skulle sitta krokar i....Oj, oj, oj, vilket himla liv..... Jag fick nästan ont i öronen......och jag hoppas att inte någon granne försökte sova för det var det värsta oljud jag har hört.......Till slut var han klar med borrandet i alla fall.....sedan hjälpte Carina honom med att fästa fast nätet runt hela balkongen ....Fint blev det när det var klart.........


Matte släppte ut katterna som hade varit inlåsta i sovrummet och Iris sprang genast ut på balkongen ........Hon måste ju inspektera allt.....Sedan sprang hon in och ut på balkongen hela eftermiddagen..Det verkar som om hon blev nöjd......Leo har inte vågat sig ut ännu men han har suttit en bit ifrån balkongdörren och kollat ut med förvånade ögon....Han är så ljudkänslig och det är mycket trafik på vägen utanför så han törs nog inte gå ut just för allt buller och motorljud......

Jaha, så var det dags för en promenad igen. Nu var det Carina som skulle möta sin son Nicklas vid pendeltåget. Robban och jag följde med henne. Nicklas hade två kompisar med sig också. Matte bjöd dem på glass och jordgubbar..Jättekul verkligen att de hälsade på........De stannade ett tag innan de åkte hem igen. Nicklas ska ju till skolan i morgon och han bor hos sin pappa tills skolan slutar i nästa vecka......


Så mycket mer har väl inte hänt. Nu ska jag kvällskissa innan jag får mitt kex.......och sedan är det dags att sova....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar