Powered By Blogger

tisdag 19 juni 2012

Mycket orolig......

I natt var jag orolig. Matte vaknade av att jag var på väg upp i hennes säng. Hon puttade ner mig på golvet. När matte märkte att jag inte kunde vara stilla utan flåsande bara vankade av och an så trodde hon att jag var nödig och behövde gå ut. Klockan var väl vid tvåsnåret. Matte klädde på sig och så gick vi ut i mörkret. Det regnade ganska så kraftigt...Till slut kissade jag en skvätt men för övrigt var jag mer intresserad av omgivningen...Rätt som det var prasslade det till bland buskarna och det var lite läbbigt.....Matte säger att det finns en del vilda djur här men jag såg inget.......Vi gick in igen.....Matte la sig för att försöka sova men jag hade inte ro till det...Jag var så orolig.....Inte förrän framåt femsnåret kunde jag slappna av så mycket så jag kunde sova i ett par timmar......




Senare fattade matte varför jag var så orolig eller åtminstone tror hon att det berodde på att jag hörde åskan på jättelångt håll. Det var ett himla oväder under natten även om det inte åskade precis över oss......

Det har varit jättefint väder här på dagen. Riktigt soligt och varmt men på promenaderna har det sett ut som om jag har haft nerverna utanpå kroppen igen. Jag har hoppat högt vid plötsliga ljud och reagerat på precis allting...Ja, jag skällde faktiskt på en dam som bara frågade efter vägen....

Jag hade svårt att stå stilla på den dagliga borstningen, ja, jag har stundtals varit mycket orolig och okoncentrerad.......och helt plötsligt hade jag glömt bort vad ordet ligg betyder..Jag tittade bara lite fånigt på matte och fattade ingenting. När jag äntligen hajjade vad jag skulle göra och la mig ner så var jag uppe igen på två röda sekunder......Matte undrar faktiskt vad det är med mig idag men det har jag inget bra svar på.......


Två gånger har matte dammsugit hela lägenheten  men det märks inte..Jag tappar massor av hår.....Konstigt att det finns något kvar egentligen.....



Nu ska vi ta en runda igen innan fotbollen börjar på TV........får se om det händer något spännande där ute.....Skulle gärna vilja jaga bort den envisa och fräcka grannkatten som inte flyttar på sig när jag kommer men det lär jag väl inte få göra nu heller.....



1 kommentar:

  1. Jag tittar in då och då till dig.
    När jag läser om Vera så skrattar jag ofta igenkännande. Det märks att hon och Vinga är syskon. De har samma idéer för sig.

    Här brottas vi med skendräktighet. Fröken ska gräva ner sin mat, är pipig, slö och ser spöken överallt.

    Hälsningar från Vinga och Jenny

    SvaraRadera