Powered By Blogger

onsdag 20 juni 2012

Trött idag......dumma människor.....

Idag har jag varit trött och vilat en hel del. Matte tycker inte att det är så konstigt med tanke på hur speedad jag har varit de senaste dygnen. Dessutom har det varit jättevarmt idag. Mitt-på-dagen-promenaden blev faktiskt lite ansträngande så jag flåsade en hel del. Självklart var matte tvungen att kila in i närbutiken också trots att hon hade varit på ICA och handlat massor tidigare på förmiddagen. Hon hade glömt att köpa potatis som hon skulle ha till middagen.......



Varmt


Jag får inte äta potatis för jag blir så dålig i magen av det..Jag har provat.....Matte berättade att hennes hund Eros älskade potatis. Han åt det varenda dag, både tillagad och rå så det är synd att inte jag också kan få det.....Min mage är jättekänslig så matte brukar ge mig pyttelite rester och hoppas att magen ska vänja sig.......men jag brukar få korv och kött och ris för det klarar jag av och det var väl en himla tur det........morötter o en del andra grönsaker går också bra........

Förresten skulle Eros ha fyllt 12 år igår men han finns i hundhimlen nu......Synd att jag inte hann träffa honom.......Han var tydligen en mycket snäll hund....


Eros  -  2000-06-19   -   2011-09-20


Eftermiddagspromenaden var också varm så det var skönt att komma hem och vila i det ganska så svala vardagsrummet. Balkongdörren var öppen men därute var det så hett så dit ville jag inte gå.......Till och med Iris har hållit sig här inne.  Annars är det ju ett himla rantande ut och in på den katten.......och Leo har jag knappt sett till...Han ligger väl och trycker någonstans.....


Jag har alltså inte gjort många knop idag men nu är det tydligen dags för en runda igen......Hoppas att jag träffar den jättetrevliga goldenhannen i kväll igen....Han är också en omplaceringshund som matte säger att jag är...Skönt att han har fått ett nytt hem för hans förra ägare skulle avliva honom för att de inte kunde få valpar efter honom......Det är ju inte klokt...Han är jättefin och yngre än vad jag är.......Många människor är bra dumma.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar