Powered By Blogger

måndag 4 juni 2012

Pipig och otålig.......födelsedag....

Idag har jag åkt både pendeltåg och buss även om vi inte åkte så långt....

Matte tycker att jag måste träna upp mitt tålamod. Varje gång som vi står stilla en stund så börjar jag att pipa  och bli otålig som till exempel när vi står på perrongen och väntar på pendeln eller om vi står vid hållplatsen och väntar på bussen. Inget undantag idag. Vi fick vänta i sju minuter på pendeltåget och det tog inte lång stund förrän jag började pipa och det riktigt ordentligt. Jag gillar inte att vänta och det vill jag att matte ska förstå men det bryr hon sig inte om.....Matte säger att jag ska sitta stilla men det har jag inte heller ro till. Det kryper i hela kroppen på mig och därför säger matte att vi måste träna på att få mig att slappna av......men jag vill att det ska hända någonting hela tiden......Hemma har jag inga svårigheter alls med att vara stilla och slappna av men så fort vi kommer ut så är det svårare.....  

Nu skulle matte köpa en bok som Carina önskade sig på födelsedagen och av den anledningen åkte vi till butiken......Vi tog bussen hem. Det var inte så kul för det var så himla trångt och varmt. Massor av skolelever var med på bussen och de trampade nästan på mig när de skulle gå av bussen så det var verkligen skönt när vi äntligen gick av........


Utsikt från pendeltågsperrongen....


Carina fyller ju år idag men vi firade inte henne förrän nu i kväll för hon har jobbat hela dagen. Hon åkte faktiskt innan jag gick ut på morgonrundan klockan halvsex i morse och så var hon inte tillbaka förrän vid femsnåret nu i eftermiddag. Hon har lång resväg härifrån.....Hon måste köra igenom hela Stockholm för att komma till jobbet....

Carinas katter har hållit sig lugna inne i rummet men självklart hör man dem ibland.......


Leo och Iris lyssnar på katterna som är i rummet bakom dörren.....




Matte hade tvättstugan på morgonen och det tog ju sin lilla tid innan hon var klar......Iris kissande gör ju att det blir mycket tvätt.........och sedan har hon städat men vi har hunnit vara ute också....Självklart gick vi förbi sopcontainrarna för matte skulle kasta en massa idag igen....tycker faktiskt att det börjar bli lite tjatigt att gå dit var och varannan dag......


1 kommentar:

  1. Vilken fin st bernhard du har. Hade en sådan för massor av år sedan. En härlig bushund, med massor av spring i benen, var det.

    Hälsn Elizabeth

    SvaraRadera