Powered By Blogger

torsdag 21 juni 2012

En mycket varm dag, puh......

Förutom morgonrundan så har jag gått tre promenader idag och det har varit jättevarmt hela dagen...Glad i hågen har jag pinnat på varje gång vi har kommit utanför dörren men stegen har blivit allt kortare o långsammare ju längre vi gick. Värmen tar mycket mer än vad jag hade trott.......

Idag var det faktiskt lite skönt att vila i skuggan vid närbutiken för självklart måste matte in dit trots att hon var på ICA och storhandlade i morse igen......Nu hade hon glömt riven ost och stålull.......Matte brukar ju säga att det man inte har i huvudet får man ha i benen och det stämmer ju in på henne.....Men så ont som hon har i ett ben så borde hon nog tänka på det......

På förmiddagen mötte vi en jättefin chow chow. Han var också en omplaceringshund som jag är......Jag ville hälsa lite mer närgånget men han var inte så pigg på närkontakt.....Kanske tyckte han att jag var lite stor........men hans matte tyckte att vi kunde leka på fotbollsplanen någon gång och det vill jag verkligen.....



Några grabbar spelar fotboll och jag skulle så gärna vilja vara med...


Matte säger att hon har köpt lite extra gott till mig bara för att det är midsommar. Ska bli kul att se vad det kan vara.........Det är bara matte, Carina och jag som ska fira midsommar ihop.....ja, och så katterna förstås men dom sover ju mest nu när det är varmt.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar