Powered By Blogger

måndag 11 juni 2012

Spökåldern....

Matte säger att det verkar som om jag har kommit in i spökåldern fast jag är väl lite väl gammal för det......

När vi gick vår vanliga promenad så fick jag plötsligt syn på en stolpe med en cykelförbudsskylt på...Jag blev jätteskraj, hoppade och skällde ut den riktigt ordentligt ...Till slut vågade jag mig fram men det var verkligen lite läskigt....Matte fattade ingenting för den där stolpen har alltid stått där och vi har passerat förbi den varje dag, ja minst en gång om dagen i flera veckor nu utan att jag har reagerat på den över huvudtaget.........

Huvudet går som en propeller på mig säger matte men det är för att jag måste registrera allt...De senaste dagarna har det hängt ett barnvagnsskydd på staketet till fotbollsplanen. Det brukar fladdra i blåsten och jag skäller på det varje gång vi passerar men matte tycker att jag är lite larvig för jag vet ju vad det är för jag har varit framme och nosat på det flera gånger. Troligen har någon tappat det och någon annan vänlig person hängt upp det på staketet......

Rätt som det är skäller jag också bara rakt ut i luften och då på ingenting. Jag är egentligen ingen skällig hund men matte tror att jag gillar att höra min röst ibland.....





Robbans flickvän har en son som är jätteduktig på att teckna. Han var så fäst vid mattes förra hund Jacinto så han har ritat av honom ....och det blev ju verkligen lyckat....Jättefint!...Jag träffade ju bara honom under ett dygn för dagen efter jag kom till matte åkte han till veterinären och kom aldrig hem igen...Han var alltför sjuk för det.....Alla saknar honom för han var så snäll och en mycket klok hund.....





Nu ska vi snart gå ut på en runda igen innan matte ska kolla på EM-fotbollen...Måtte Sverige vinna över Ukraina fast matte tror inte att vårt landslag kommer så långt i EM.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar