Powered By Blogger

onsdag 27 juni 2012

Alger......cirkushundar......blodspår....träning....

Jaha, i morse fick jag alger i maten men det var så pyttelite så jag märkte inte ens av dom...Hoppas nu att de är bra för min päls och hud som matte säger........Såret på benet som jag har behandlats för är inte riktigt bra ännu men i alla fall så bra så att det inte besvärar mig......

Idag följde Robban med på en promenad vid lunchtid.......


Här väntar vi på matte som kastar tidningar och kartonger i containrarna....


Jag blev jätteförvånad när vi gick förbi fotbollsplanen och jag fick syn på massor av vagnar och ett jättestort tält. Det är en cirkus sa matte. Det blev det ett himla liv på en massa småhundar när de fick syn på mig. De var i en inhägnad intill en av vagnarna Jag svarade emot förstås trots att matte tycker att det är helt onödigt......Matte sa att hundarna skulle uppträda på cirkusen nu i kväll....Skulle ju ha varit kul att se men inga främmande hundar får väl komma in där förstås........


Och så har matte anmält oss till ny blodspårskurs som är i stället för den som blev inställd. Denna går den sista helgen i augusti. Hoppas nu att inte vädret ställer till det igen......Egentligen ska matte ha kursstart i vardagslydnad då men hon skjuter upp den för hon tycker att det ska bli intressant att se om jag gillar och om jag klarar av att spåra......Det undrar jag också faktiskt? Men det är intressant med alla dofter på marken så varför inte?

Idag har vi tränat en del här inne där det inte finns så mycket störningar. Matte vill att momenten ska sitta ordentligt...Ute blir jag lätt okoncentrerad men visst sjutton fick jag träna hundmöten idag alltid för jag uppträdde lite illa när jag fick syn på några hundar på avstånd......Alltså jag gillar inte när hundar skäller på mig och framför allt inte små kaxiga saker som tror att de är något.......


Matte brukar mycket sällan ge mig något belöningsgodis, snål som hon är men idag fick jag faktiskt köttbullar som hon hade köpt billigt i närbutiken då det var kort datum.......Det var så himla gott så jag hade nog kunnat gjort vad som helst för att få flera.....Kanske något som matte borde tänka på om hon vill att jag ska utföra vissa saker som jag tycker är helt onödiga men som matte envisas med att jag ska lära mig........

Nu ska jag ta och vila en stund innan vi går ut på en runda. Matte ska väl kolla på EM-fotbollen sen kan jag tänka mig.........






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar