Powered By Blogger

måndag 18 juni 2012

Sen frukost....

Efter morgonrundan skulle matte till tvättstugan. Och hör o häpna! Matte glömde att ge mig min frukost. Inte förrän 1,5 timme senare kom hon på det. Som vanligt fick jag jobba lite innan matte sa "varsågod". Jag gick fram till matskålen och matte gick in i sovrummet.......men jag var lite osäker på om jag fick äta så jag satte mig att vänta på att matte skulle komma tillbaka. Det gjorde hon inte så efter cirka tio-femton minuter så pep jag till lite försiktigt. Matte kom in och fick se mig sitta framför matskålen med en bedjande blick. Självklart sa hon "varsågod" igen så att jag kunde få i mig maten......Matte tyckte nog synd om mig för att jag var tvungen att vänta så länge....Det var inte alls meningen sa hon......Förut gjorde jag så här ofta men det var ett tag sedan sist så matte trodde väl att jag åt upp maten direkt.......


Vi har varit ute på några promenader idag. Sol och varmt har det varit hela dagen till skillnad mot helgens regnoväder....men ärligt talat så har det inte hänt så mycket......och det lär inte göra det i kväll heller......

Ska gå ut på balkongen och lufta mig lite.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar