Powered By Blogger

tisdag 26 juni 2012

En riktig tråkdag....fästingar....

Det här har varit en riktigt tråkdag...Eftersom matte har så jäkla ont i ryggen så har vi inte kunnat vara ute så mycket. Det har bara blivit korta rastrundor förutom att vi gick till närbutiken nu på kvällskvisten för att hämta ut en förpackning med alger som hade kommit med posten. Ja, det är tydligen meningen att jag ska få dem i maten ......De är tydligen jättebra för immunförsvaret och för hud och päls, ja för klorna också...En klo gick sönder på mig häromdagen.....Matte har gett alla sina hundar alger men hon hade inte skaffat det till mig förrän nu.....Ja, ja, det skadar väl inte att försöka....Jag börjar själv bli innerligt trött på allt hår som bara ramlar av mig......eller också är det dammsugningen som jag blir trött på.....




Igår hade jag en fästing på kinden och i förrgår satt en mitt emellan mina ögon och idag hade jag en i baken......så nu har matte fixat i ordning någon sörja som hon sprayar mig med innan vi går ut....Tycker att det stinker om hela mig....men matte tycker att det luktar gott....Hon säger att det är lavendel, citron, pepparmynta och rosmarin som doftar och som fästingarna tydligen inte gillar.......Jag har magnetbrickan fortfarande på mig men matte tror att effekten av den börjar avta.....Ja, bara jag slipper de äckliga små krypen så får jag väl stå ut med sprayandet....Jag gillar inte när de är i ansiktet på mig.......





Som sagt så har det inte hänt mycket denna dag...Till och med katterna har bara legat och sovit, ja till och med Iris som det alltid är fart på annars......Leo verkar ju inte helt pigg förstås så han behöver kanske sova....Hoppas verkligen att morgondagen blir roligare......

Matte höll ju nästan på att glömma bort att ge mig kvällskexet. Då är det illa......som tur var kom hon på det innan hon själv gick till sängs.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar