Powered By Blogger

söndag 24 juni 2012

Carina har fått gå ut med mig idag........Buster...

I morse gick Carina ut med mig så jag fick kissa redan klockan fem för hon var uppe och rökte då......sedan somnade både hon och jag om.......

Matte kunde knappt ta sig ur sängen och än mindre stå eller gå så vi fick vänta tills Carina vaknade igen innan jag kunde få gå en längre promenad.......Tur att hon var ledig och att hon var här....

Undrar vad det är som gömmer sig i buskarna???






Ja, vi har inte kunnat göra så mycket idag...Vi har varit ute ett par gånger och så har jag varit på balkongen och kollat på vad som händer här utanför.....Jag har skällt ut ett par hundar...Vet att matte inte gillar det men jag kunde inte låta bli.....Hon berömmer mig i alla fall för att jag tystnar så fort....

Jag har precis ätit kvällsmat och varit ute på en runda igen.......Nu ska matte dammsuga igen. Hon har gjort det tidigare idag men det syns inte alls trots att hon både har borstat och kammat mig....Det bara rasar päls av mig.....


Matte har beställt b-vitaminer till mig som hon hoppas kommer i morgon...När mattes första Sankt Bernhardshund Buster fällde onormalt mycket så blev han ordinerad b-vitaminer av veterinären på djursjukhuset så jag hoppas att det hjälper på mig också......




Buster
 26/7 1994  -  13/11 2002

Buster kom också som en akut omplacering när han var fyra år gammal. Han gillade inte andra hanhundar för han hade blivit biten mycket illa i sina framben av en rottweiler och det vid två tillfällen. Och så hade han mist synen på ett öga då ett barn av olyckshändelse hade petat en pinne i ögat på honom. Enligt matte så var han en underbart snäll och mycket rolig hund.......Synd att jag inte kände honom.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar