Powered By Blogger

fredag 20 april 2012

Promenader i snö och regn....

Matte har inte varit speciellt glad idag över vädret för det har snöat och regnat om varandra hela dagen men vi har ändå varit ute flera gånger, både på korta och längre promenader.



Och matte fortsätter att sortera papper och att packa. Det tar aldrig slut verkar det som. Katterna är nyfikna och vill gärna vara med, framför allt har det varit fart på Leo idag. Han ska in i alla skåp och lådor för att kolla. Iris är det ju alltid fart på så hon har farit fram som vanligt.


Men Iris är lite sur för hennes älsklingstorrfoder är slut. Matte skulle egentligen ha åkt till djurkliniken och handlat nytt åt henne idag men hon avstod på grund av snön som vräkte ner så nu får Iris nöja sig med den kattmat som finns här hemma över helgen men det duger väl inte åt den fisförnäma katten......Jag fattar inte att det ska vara så svårt att äta den mat man får. Jag har inga som helst problem med det. Jag slickar alltid rent i skålen oavsett vad jag har fått att äta.......


Robban har jobbat hela natten på ambulansen och de hade mycket att göra så han har varit trött idag men i morgon ska han hjälpa till att packa och framför allt så måste det röjas i förrådet. Där har han en massa grejer också och mycket av det ska kastas.


Det kommer två familjer i morgon också som ska kolla på vår lägenhet så då måste vi hålla oss hemma.


Nu ska jag sova för natten. Jag har kvällskissat och ätit mitt kex. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar