Powered By Blogger

måndag 4 februari 2013

Bortskämd, jag????

I morse väckte matte Robban och mig när hon skulle åka in till centrum för att uträtta några ärenden. Tänk att man inte kan få sova i fred i det här huset. Klockan var ju bara nio......

Hur som helst gick vi ut på morgonrundan. Inte för att jag var så nödig precis men jag kissade till slut lite grann i alla fall.....Jag var mest intresserad av att få äta frukost så det var full fart på hemvägen.....



Här var det en spännande doft....


Matte hade lagt fram ett paket med kycklingfilé på diskbänken. Robban trodde att de skulle ha filén till middag men när matte kom hem sa hon skulle tillaga den till mig. Jag tror faktiskt att Robban blev lite sur när han fick höra att de skulle äta korv i stället. Han snackade något om att beställa pizza men när det var dags för middag så åt han korven ändå och han såg ut att överleva och dessutom tyckte jag att han såg riktigt hungrig ut.......Förstår inte att Robban tycker att jag är bortskämd???....Nej, han är nog bara avundsjuk tror jag......

Matte berättade att hon hade köpt filén billigt på ICA häromdagen så det var av den anledningen som jag fick så fin mat.....Ja, gott var det i alla fall och vad jag förstår så räcker det till flera måltider......inte dumt alls....


Robban har målat klart i rummet och det blev jättefint. Han är verkligen duktig......Nu har matte beställt nya gardiner och ett nytt överkast.........och Robban måste till IKEA och köpa några hyllor och skåp också men det får vänta i ett par veckor......Det kommer att bli så fint när allt är klart och på plats.....

Nyss var vi ute på kvällsrundan....Robban tyckte inte att det var så trevligt för snöblandat regn blåste rakt i ansiktet....men han fick gott vänta tills jag var klar med mina toabestyr. Först var det ju massor av dofter som jag måste inspektera....Tror nästan att Robban blev lite irriterad på att det tog så lång tid innan jag gjorde det jag skulle göra......




Katterna och jag tog ett race genom rummen när jag kom in men jag vet inte vart de tog vägen för de försvann båda två........ Nu får jag väl leka med bollen ett tag i stället.......Det dröjer säkert någon timme innan jag får mitt kex......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar