Powered By Blogger

tisdag 12 februari 2013

Tidig långpromenad.....fettisdag....

Vi gick en kombinerad morgon- och långpromenad vid tiotiden idag eftersom Robban skulle åka redan med 12.20-pendeln för att hinna till Sophiahemmet i tid.


Jag såg inte till några andra hundar men vädret var väl inte så inbjudande kanske eller så var det säkert för tidigt på dagen.... Däremot fanns det hur många urinfläckar och intressanta dofter som helst.....Jag ville stanna varje meter för att lukta men det gick ju inte för sig för då hade vi nog aldrig kommit hem........








Väl hemma igen fick jag min frukost eller snarare lunch som matte säger.....ja, klockan var ju ganska mycket vid det laget......

Matte käkade en semla för hon säger att det är fettisdagen idag..Det gäller att hålla på gamla traditioner säger hon......Vad nu det ska vara bra för?..... Jag fick i alla fall ingen semla så det gäller väl bara för vissa antar jag.......

Om två timmar ska matte ta pendeln för att åka till Globen så nu ska hon fixa i ordning något att äta innan jag får min kvällsmat lite tidigare idag....och det gör mig absolut ingenting...Innan hon åker ska jag få en rastrunda igen.......sedan väntar en urtrist kväll för mig då jag ska vara ensam hemma med bara katterna som sällskap. Jag vet hur det blir. De kommer bara att ligga och sova båda två.....ja, ja, jag får väl försöka sova jag också.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar