Powered By Blogger

fredag 1 februari 2013

Händelserik promenad....stans utskällning....

I morse fick jag i alla fall sova ut och det var verkligen skönt......Matte tycker att det är lite konstigt att jag kan sova så länge utan att behöva gå ut eftersom jag var ute på kvällsrundan redan före åtta igår kväll. Jag borde vara nödig enligt henne men jag har ingen brådska med toabestyren på morgnarna oavsett hur tidigt kvällspromenaderna blir...........

Väl ute skvätter jag som den värsta hanhund säger matte. Hon tror att löp är på gång. Ja, vi får väl se....

Mattes läkare ringde och sa att han hade skickat remiss till en ortopedmottagning efter att han hade sett röntgenplåtarna.......Ja, jag hoppas att matte inte behöver vänta lika länge som Robban har gjort för hon har skitont i benet och kan knappt gå......Matte försöker ändå följa med på en längre promenad varje dag fast det känns som om hon ska svimma av smärta.......

På långpromenaden idag hände det en hel del som jag reagerade på........



Undrar vem som kommer där borta? Är det en hund eller vad kan det vara?





Där borta är i alla fall de två gamla storpudlarna. Tror att de har varit på promenad och ska in nu....





Vilket jäkla oväsen det var här då. De borrar visst inne på pizzerian...Undrar varför?


På hemvägen halkade jag till ordentligt på en isig gångväg men det gick bra.......Vi fick gå ute på vägen den sista biten för att inte någon av oss skulle halka omkull.....Kommunens snöröjning har sett till att bilisterna kommer fram men gångtrafikanterna har dom struntat i. Det är så himla dåligt säger matte.....

När jag nyss kom in från en rastrunda så skulle Robban ge mig en godisbit. Jag tyckte dock att Iris var för närgången så jag högg efter henne. Jag fick stans utskällning av Robban och godisbiten fick jag förstås inte.......Just nu skäms jag faktiskt för vad jag gjorde.....Jag vet ju att Iris inte skulle sno godiset för hon käkar inte sånt.......dumt gjort av mig för Iris blev ju rädd...........

Undrar om jag får mitt kex nu i kväll???



1 kommentar:

  1. hihi, har det likadant här hemma... Rottweilern sover som en tonåring och är beredd att, något motvilligt, ge sig ut på promenad framåt halv elva. Rätt praktiskt, faktiskt :)

    SvaraRadera