Powered By Blogger

lördag 16 februari 2013

Smällande...dåliga nerver....mello

I natt blev jag jätteskraj för någon sköt av en raket eller fyrverkeri precis utanför vårt hus. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till utan rusade bara runt runt genom rummen och in i badrummet men där är så trångt så där kunde jag inte vara. Till slut kunde Robban få mig lugn men det tog lång stund innan jag fick ro och vågade sova...Vilket jäkla sätt egentligen? Det är väl inte nyårsafton nu?






Matte märkte visst ingenting, inte förrän Leo väckte henne vid tretiden genom att dra henne i håret. Då hade jag precis lugnat mig så pass så jag kunde somna. 


Jag blev sedan snopen över att matte skulle följa med på morgonrundan då hon klädde sig och följde med ut men det skulle hon inte. Hon tog bussen till ICA medan Robban och jag gick vidare. 


Ja, sedan har vi gått de vanliga promenaderna. Jag har fått utföra de vanliga lydnadsövningarna och ja, dagen har varit precis som vanligt.....åtminstone nästan


Jag har haft nerverna utanpå kroppen som matte säger men det är nog en släng från nattens smällande. Jag har reagerat på minsta lilla ljud och farit upp som ett jehu och skällt till utan att veta vad jag har skällt på.....


Leo hade hoppat i och gömt sig i mattes shoppingkärra som stod i hallen utan att jag visste om det. Rätt som det var så föll kärran bakåt och slog i golvet med en duns. Jag blev skitskraj för jag visst ju inte vad som hände där ute i hallen för jag låg och vilade på golvet i rummet intill...Matte tyckte nog att jag var lite feg för jag vågade inte gå ut i hallen och kolla.....inte förrän matte följde med och då såg jag ju att det inte var något farligt utan bara den busiga katten som hade varit i farten som vanligt......Leo är fena på att skrämmas....





Förutom kvällskexet fick jag ett extra gott ben att tugga på i kväll medan matte kollade på melodifestivalen.....Tydligen tyckte matte att rätt låtar vann för en gångs skull.....Hon röstade på några gubbar vad jag förstod.....Robban kollade på hockey i sitt rum...Han tycker att melodifestivalen bara är trams men han gillade också att gubbarna gick vidare till final...så det var ju bra att det blev som de ville .......

Ja, och så vann ju Djurgården överlägset mot Karlskoga i hockeyn. Det kunde jag inte undgå att höra förstås....

Nej, nu ska jag sova. Hoppas nu att det inte blir något smällande i natt också.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar