Powered By Blogger

söndag 10 februari 2013

Iris-dagen...olydig o bångstyrig....

Grattis Iris som har namnsdag idag...Det är en mycket rar katt som är mån om alla om än lite väl nyfiken och närgången ibland.....fast hon gör inget väsen av sig som hennes brorsa Leo gör....


Iris ser tjock ut på bilden men det är hon inte. Hon har mycket päls...



Idag har jag fått skäll av Robban. Han tyckte att jag var olydig och bångstyrig när vi var ute på promenaderna. Vi mötte en hel del hundar idag också. Jag ville fram och hälsa men det fick jag inte. Jag låtsades att inte lyssna på Robban när jag såg min bästa kompis Tim på andra sidan vägen. Robban sa att jag inte fick hälsa för att jag löper men det struntade jag i. Till slut blev Robban ordentligt arg på mig för att jag inte lyssnade på honom så då var det lika bra att lyda....men jag gillar fortfarande inte att jag inte fick hälsa på Tim.....

Jag förstår inte heller att jag känner mig så hungrig hela tiden fast jag får lika mycket mat nu som tidigare. Matte säger att det måste bero på löpet.......Jag fick en skinkmacka igår kväll. Hoppas att jag får en i kväll också.....

Matte har inte varit ute på hela dagen. Hon har feber och ont i halsen så hon ville inte ut i det här vädret. Hon har till och med varit tvungen att vila en stund på sängen flera gånger idag och det är ju inte vanligt då det gäller matte precis.........Hon måste vara bra på tisdag säger hon så då hoppas jag att hon är det.....


Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra nu men jag får väl leka en stund. Jag ska kanske sätta fart på Leo???? Vet inte riktigt var han är så jag får väl leta rätt på honom.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar