Powered By Blogger

söndag 3 februari 2013

Spöken...


När vi tog  den lite längre promenaden idag så  följde matte med. Hon skulle passa på att gå förbi närbutiken och se om de hade några grönsaker.......Hon fick tag i paprika men för övrigt var grönsakshyllan ganska så tom....


Robban och jag väntade utanför...


På hemvägen såg jag några "spöken" som jag var tvungen att skälla på men  det visade sig bara vara skuggor från oss som syntes när vi gick på trottoaren...Matte tyckte att jag var bra knasig........Strax därefter såg jag ett  annat "spöke" som  verkligen såg mysko ut. Hur mycket jag än skällde så rörde det sig inte....Ja, men det är ju bara en isig snöhög sa matte. Jag insåg mitt misstag... men nu var jag uppe i varv så en liten blyg dvärgschnauzer som passerade på avstånd fick sig en rejäl avhyvling han också....men nu tyckte både matte och Robban att det fick vara nog med mitt skällande och stirriga beteende.....


Här fick vi gå ute på vägen för det var rena isbanan på trottoaren....


Apropå "spöken" så fick jag syn på en hund i fönstret sent igår kväll. Jag hade ställt mig uppe på Robbans säng då jag plötsligt fick syn på hunden i fönstret. Det gillade jag ju inte så jag skällde det högsta jag kunde för några främmande inkräktare vill jag inte veta av men enligt Robban så var det min egen spegelbild jag såg...Det tog sin lilla tid innan jag trodde på honom men till slut var jag ju tvungen att göra det......

Ja, förutom promenaderna så har Robban fortsatt att måla väggarna i rummet och det verkar aldrig bli färdigt...Det är tydligen en hel del pyssel med det hela......Det är alltså inte bara att rolla rakt upp och ner som han gjorde i köket......Ja, jag längtar i alla fall tills det är klart........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar