Powered By Blogger

måndag 18 februari 2013

Pendeltåg.....så stor du har blivit.....

Idag fick jag följa med matte och Robban på en liten utflykt med pendeltåget. Vi åkte bara en station och sedan tog vi en promenad. Det var verkligen kul att få upptäcka lite nya dofter och en annan miljö. Vi stannade till vid ICA. Robban skulle köpa snus och matte var också tvungen att handla några varor. 



Väntar på pendeltåget...






Väntan utanför ICA

Det var förresten många som ville prata med mig när jag satt här och väntade och det var ju trevligt.......Medan Robban och jag väntade på matte så kom en dam fram till oss. "Så stor du har blivit" sa hon.."Hur gammal är hon nu"? frågade hon sen...Varken Robban eller jag fattade någonting......

När matte sedan kom och Robban berättade vad damen hade sagt så sa matte att det måste vara någon som trodde att jag var Yana, min lillasyster som inte blev så gammal........Matte har ju inte haft mig sedan valptiden så damen förväxlade nog mig med henne.....




Söta och goa Yana som tyvärr inte blev så gammal på grund av sitt hjärtfel.....Tyvärr fick jag aldrig träffa henne...





Vi fortsatte vår promenad tills det var dags för hemfärd igen......Jag såg några hundar på avstånd men jag brydde mig inte om dom för  det fanns så många spännande dofter på vägen som var betydligt mer intressanta..........




Undrar vad som händer där borta?





Nu blir jag riktigt nyfiken? Något mysko är det...



Väntar på pendeln för att åka hem....kommer den inte någon gång? Jag gillar inte att vänta...




Så tomt det är på pendeln....Konstigt....




Matte har glömt att beställa färskfoder så jag fick bara hemlagad hundmat idag men det gjorde inte mig någoting alls för maten var supergod......Kunde gott och väl kunnat äta mycket mer.....

Nu har hon i alla fall beställt färskfoder från Färskfoderleveransen och så kattmat från Foderbilen.......Matte tycker att det är så praktiskt att få de tunga varorna hemkörda och inburna ända in i hallen....och det tycker jag också för risken vore väl annars att matte inte kunde få hem maten till mig.......

Jag känner mig faktiskt lite trött efter dagens aktiviteter så nu ska jag ta och slumra till en stund medan jag väntar på kvällskexet......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar