Powered By Blogger

måndag 25 februari 2013

Hormoner....spöke....höftledsartros


Robban och jag gick en långpromenad innan matte och Robban skulle åka iväg till sina respektive läkare och sjukhus.

Robban klagade på mitt uppförande. Han tycker att jag är ovanligt pipig och klängig just nu och att jag struntar i att lyssna på honom när vi är ute gillar han inte alls. Jag skyller på hormonerna.....Det är inte så lätt för mig med det här löpet. Inte vet jag hur långt gånget det är heller men jag känner mig ganska så rastlös.......

Dessutom tvingade jag Robban att pulsa ut genom den djupa snön eftersom jag tvärnitade när jag fick syn på något som såg jättemysko ut på håll. Jag skällde ut "spöket" och vägrade gå vidare. Robban insåg att det enda rätta var att vi gick fram till det mysko "spöket" så att jag fick se att det inte var något farligt.....och det var det ju inte.  Det var en stor sten som stack upp ur snön......fånigt egentligen men man kan aldrig veta vad det är som döljer sig ute i naturen....








Matte var väl inte direkt så vidare värst munter när hon kom hem efter besöket hos ortopedläkaren på Södersjukhuset även om hon blev glad när jag hälsade på henne. Beskedet blev som hon befarade. Hon måste genomgå en höftprotesoperation. Först måste matte gå på sjukgymnastik med specialité på höftledsartros så nu måste matte hitta en sådan sjukgymnast.....Efter operationen måste hon fortsätta med sjukgymnastiken. Det är lång rehabilitering efter en sån operation fick hon veta....matte suckar men säger att det är bara att acceptera. Finns ingen anledning att oroa eller gräva ner sig för detta......Huvudsaken är att jag blir av med den intensiva smärtan säger matte.......Läkaren hade sagt att matte måste äta Alvedon regelbundet och dagligen mot smärtan eftersom hon inte tål andra mediciner. Nu tar matte bara någon tablett i veckan och det är ju alldeles för lite enligt läkaren.......


Matte var ju inte hemma förrän halvsju så min kvällsmat blev försenad idag igen. Alltså, jag var döhungrig när matte äntligen kom......och hur Leo uppträdde behöver jag knappast beskriva.....





Robban ringde nyss. Han har ju varit på magnetröntgen igen. Hans läkare får svar på fredag så ännu vet inte Robban om de blir klokare nu efter detta röntgensvar. Han åkte sedan vidare till Hovet och såg matchen där Djurgården vann över Tingsryd och det var ju bra. Och nu är han på väg hit. Det blir en sen kvällsrunda för mig idag igen......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar