Powered By Blogger

onsdag 13 februari 2013

Spöke?.....ruta ett....vass kniv....

Sent igår kväll blev jag ordentligt skrämd. Jag hade lagt mig till ro för att sova inne hos Robban när jag ser att gardinen rör på sig fram och tillbaka....Det var riktigt läskigt för jag hörde inget utan såg bara hur gardinen rörde på sig....Är det ett spöke eller????...Jag var stel i kroppen och på helspänn och visste inte riktigt vad jag skulle göra.......Plötsligt utan förvarning hoppar Leo fram...Han höll på att skrämma ihjäl mig....men suck, vilken lättnad det var när jag såg att det bara var han...Sedan blev jag nästan förbaskad....Jag tycker inte att man ska få skrämmas på det viset......

Till slut somnade jag ändå och sov så himla gott ända tills i morse när Robban sa att vi måste gå ut.......Helst hade jag legat kvar men jag hade inget val.....Jag hade förstås bråttom hem efter rundan för nu var jag väldigt hungrig.....Frukosten är nog den viktigaste måltiden tror jag......Matte envisas med att jag ska göra lydnadsövningar innan jag får äta och det tycker jag är helt onödigt. Hon tycks inte fatta hur hungrig jag är!!!




Robban var ju på en mycket smärtsam undersökning av benet på Sophiahemmet igår. Det visade sig inte vara någon nervskada men läkaren var säker på en annan diagnos som drabbar folk som går mycket som Robban gör eftersom han jobbar på ambulansen. Det blir många tunga lyft trappa upp och trappa ner, dag ut och dag in.......

Hur som helst så blev Robban tvungen att uppsöka sin ordinarie läkare idag så att han kunde skriva en ny remiss. Denna gång för ny magnetröntgen och eventuell operation. Så nu är han tillbaka på ruta ett igen som han säger.....Han vet ju inte hur länge han måste vänta på denna undersökning. Nu är Robban sjukskriven hela mars månad också.......Jag har i och för sig inget emot det men det är ju inte kul för honom som fortfarande har så ont.....


När Robban kom hem gick vi en långpromenad. Matte följde med men hon frös ordentligt för hon har ingen varm vinterjacka kvar sedan gårdagen. Matte var ute med mig och när vi sedan kom in fick hon inte av sig jackan för blixtlåset hade fastnat högst upp under hakan. Matte trodde först att blixtlåset hade fastnat i fodret men icke......Hur matte än kämpade så gick det inte att rubba låset. Det gick inte heller att dra jackan över huvudet för det var alldeles för trångt.....Matte försökte klippa sönder jackan med någon av sina saxar men de var alldeles för slöa. Det gick inte att klippa i den tjocka varmfodrade jackan.....Jag trodde att matte hade blivit tokig när hon tar fram en stor och mycket vass kniv och skär sönder den fina jackan. Nu fick hon ur armarna i alla fall men fortfarande hade hon inte kunnat skära itu kragen som gjorde att det blev så trångt. Den var alldeles för tjock och så var det inte helt lätt att skära där utan att hon skulle skada sig själv......Jag vet inte hur lång tid det tog men till slut kom hon loss ändå.....och då var matte alldeles slut och jag med för den delen.......


Och idag åkte jackan i containern tillsammans med en massa annat skräp.....

Det har inte hänt något speciellt på promenaderna och inte har jag sett till några hundar heller....Det verkar som om dom bara är ute när det är vackert väder....Det hade ju snöat ännu mer så jag fick busa lite i snön men jag var väl mest intresserad av alla dofter som finns överallt.....






Robban är på hockey på Hovet igen....och matte har lite skrivarbete att göra så det är lite trist just nu.......Snart ska hon nog kvällsfika så då får jag mitt kex. Tror väl knappast att det blir någon macka i kväll fast man vet ju aldrig förstås......Matte kan vara riktigt snäll emellanåt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar