Powered By Blogger

onsdag 20 februari 2013

Ignorerar folk....konjakskagge....hungrig....

Nu kan vi inte gå en enda promenad förrän det kommer fram folk som vill hälsa och kolla på mig....Är det en Sanktbernhardshund? Oj, så stor han är! Det är bara konjakskaggen som saknas är de vanligaste kommentarerna......Matte brukar tala om  att jag är en tik...Jaså, ja stor är hon verkligen men hon är fin säger oftast folk...själv brukar jag oftast bara ignorera människorna och vända ryggen till.......Just nu finns det betydligt intressantare dofter på marken att undersöka och hålla koll på.....

Vi mötte även en man med en liten bichon frisé. Den lilla hunden stannade och satt sedan som fastfrusen på marken och bara stirrade på mig....Jag brydde mig inte om honom....Jag har faktiskt fått mycket beröm de senaste dagarna för att jag har uppfört mig så väl när vi har träffat på främmande små hundar.....Det har inte alltid varit så men om de kan uppföra sig väl så kan även jag göra det.....





Ja, vi har gått flera promenader idag igen. Matte upptäckte att hon hade tappat sin ena handske när vi var på hemväg nu på eftermiddagen så vi fick gå tillbaka en bit....Handsken låg mitt på gångvägen. Det var ju tur att vi hittade den för det är ju fortfarande kallt ute och jag tror inte att matte har några andra varma handskar..........




Undrar vad det är för skumt där borta???? Ser mysko ut...Äsch, det var visst bara en presenning som fladdrade...


När vi kom hem var jag jättehungrig och inte var det kul att vänta på kvällsmaten för matte hade lagat till en kyckling i ugnen till mig och det doftade så gott i hela lägenheten.......men jag var tvungen att vänta tills matte och Robban hade ätit middag innan jag fick min mat.......




Jag väntar på att matte och Robban har ätit klart. Fattar inte varför det jämt tar  så lång tid?.........Jag brukar lägga mig i hallen och ha huvudet inne i köket så att matte ser mig och inte glömmer bort att jag också ska äta.......Jag brukar låtsas att jag sover men när jag tycker att det tar lite väl lång tid brukar jag sucka högt och tydligt......Så fort jag hör att matte reser på sig så står jag upp på alla fyra och det fort som attan.....


Robban drog iväg till Hovet. Han är på den utsålda hockeymatchen Djurgården - Leksand. Matte ser matchen på TV och det kan jag ju inte undgå att höra.......Hon ska säkert fika i periodpausen så då får jag nog mitt kex.......Tänk om jag kan få en macka också? ....Hoppas kan man ju alltid......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar