Powered By Blogger

torsdag 21 februari 2013

Jävla invalid.....fräck katt.....märgben....

Det verkar vara farligt att gå på hockey. Robban var ju på ett fullsatt Hovet igår kväll.  När matchen var slut så skulle ju han tillsammans med tusentals andra till tågen för att ta sig hem. Man måste gå nedför en trappa för att ta sig till perrongen där tvärbanan går. Rätt som det är hör Robban en karl gapa bakom honom ”Flytta på dig din jävla invalid” och så knuffar han Robban i ryggen så att han ramlar handlöst nedför trappan. Det säger knak i handleden och Robban slår sig rejält i vänster axel.

Vänliga människor hjälper honom upp. Robban är rasande vilket gör att karln som är i 50-årsåldern ska på honom igen men en annan man går emellan och ger idioten en snyting. Karln rusar ut och iväg längs perrongen. Robban följer efter med sina kryckor. Tåget kommer. Robban suger tag i karln inne i vagnen som är fullpackad med människor. Det blir bråk förstås..... 

Hur som helst lär inte karln göra om det här i första taget säger Robban. Han var inte så stor i korken när Robban lämnade vagnen för att byta till pendeltåget....Robban fick  otroligt ont i handleden och axeln så det var inte lätt att stödja sig på kryckorna när han skulle ta sig hem....


Alltså, hur kan vuxna män bete sig på detta viset? Verkar ju inte klokt ju......Synd att jag inte var med för jag tror inte att det hade hänt då......



Från en av dagens promenader. Här väntar jag på att tre hundar ska passera förbi.....




Vi stannade till vid närbutiken idag också för att Robban skulle hämta ut ett paket....




Undrar vem som har varit här?


Intressant doft verkligen...




Iris har varit lite piggare idag även om hon mest verkar vilja sitta i mattes knä.......




Leo har levt rövare som vanligt........Han är så himla busig ibland....Matte hade gjort i ordning två smörgåsar till frukost. Matte går för att hämta kaffe och när hon sedan vänder sig om sitter Leo och slickar av kaviaren som fanns på mackorna.....Lite starkt kan tyckas men han lät sig väl smaka......fräck katt det där.....Så skulle jag aldrig göra.....


I kväll kom leveransen av färskfoder som matte beställde i förrgår så nu behöver jag inte svälta....Nej, jag behöver ju inte svälta precis men det är gott med färskfoder tycker jag.......Det bästa av allt var att de hade skickat med två jättetjocka märgben till mig....snällt eller hur? Jag blev dock lite sur när jag fick höra att det blir inget ben förrän i morgon......Jag hatar att vänta....."suck".......Det borde matte ha lärt sig vid det här laget tycker jag.....


Jag fick i alla fall smaka en liten bit av en ostmacka i kväll och det är ju alltid något.......Nu ska jag sova så det är morgon fort igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar