Powered By Blogger

fredag 22 februari 2013

Sur tant....snäll dam....E.ON.....trist lördag

I morse åkte matte iväg med pendeltåget. Hon skulle till sin frissa och hon kom inte hem förrän vid halvtvåtiden nyklippt och nöjd med resultatet.

Ja, Robban och jag klarade oss själva förstås. Vi gick morgonrundan och sedan fixade Robban i ordning frukost till mig. Det blev färskfoder, ris, morötter och en hel del kyckling....smaskens verkligen....


Morgonrundan gick vi utmed järnvägen och småbåtshamnen som vanligt. Efter en stund hör vi den sura tanten ropa ifrån sitt hus till Robban att han inte fick rasta mig där. Gå in och stäng dörren svarade Robban och det gjorde hon också.. Det är inget hundförbud där vi går och vi är verkligen inte ensamma att gå där heller. Jag tror att stans alla hundägare promenerar längs denna gångväg. Det står till och med en stor hundlatrin där och den är verkligen välanvänd.. Tanten bor i ett hus på andra sidan vägen en bra bit bort så jag fattar inte varför hon överhuvudtaget lägger sig i var vi går någonstans?




Annars har vi bara mött flera jättesnälla människor idag som tycker att jag är så fin. Jag hörde nog när en dam frågade matte om hon fick ge mig en godisbit. Snabbt som ögat satte jag mig ner framför damen och såg så snäll ut som jag bara kunde. Jag var försiktig när jag tog emot godiset och damen tyckte att jag var duktig....Det är alltid kul att få beröm....och verkligen gott att få en godisbit någon gång.....Det är jag banne mig inte bortskämd med.....


En annan dam som kom med sin gamla taxtik stannade och berättade att hon har sett E.ON-reklamen som går på TV och som två hundar av min ras deltar i....Matte berättade att de två tikarna kommer från samma uppfödare som jag gör och att dom var jätteduktiga under inspelningen.....Damen tyckte också att jag var jättefin men som alla andra tyckte hon att jag är stor.....inte så konstigt egentligen att man tycker det om man jämför mig med en tax....



Måste kolla en stund på barnen som åker skridskor......Det ser verkligen kul ut.....


Ja, vad har annars hänt idag? Robban har börjat med målningen av mattes sovrum men han hann bara med en vägg idag....Han upptäckte att färgen inte kommer att räcka så matte måste köpa mer färg. Dessutom ska en vägg tapetseras. Matte tänkte åka till färgaffären på tisdag för hon hinner inte innan dess....

Foderbilen kom på eftermiddagen med katternas mat. Matte köper b-vitaminerna som jag får av dom också så nu hade de en ny laddning med sig.....


Kvällsmaten var lika god som frukosten så nu är jag mätt och belåten.....Lika bra att jag vilar tills vi ska gå kvällsrundan för nu är det Djurgårdsmatch på TV:n igen......


Och tyvärr måste jag vara ensam hemma i flera timmar i morgon för matte, Carina, Robban och hans tjej Cilla ska på Magnus Ugglas krogshow. Det låter så himla kul men hundar får inte följa med......så det blir en trist lördag för mig. Så mycket sällskap lär jag inte ha av katterna heller för de lär väl ligga och sova hela tiden......Det brukar dom alltid göra när matte är borta......

Oj, nu ska jag få gå ut i periodpausen.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar