Powered By Blogger

tisdag 26 februari 2013

Pipig, gnällig, flåsig, rastlös och ständigt hungrig.......

Nu tycker även matte att jag är lite väl pipig, gnällig, flåsig och rastlös.........och i morse hittade Robban en blodfläck från mig på sitt lakan......så löpet är sannerligen på gång......

Jag är så himla hungrig hela tiden så jag hinner inte mer än ut förrän jag vill in till frukosten eller kvällsmaten....Jag fick faktiskt ett extra kex idag när matte och Robban kom hem från ICA men det retade nästan hungern alltmer.

Alltså, jag tror att jag aldrig har sett så många stora papperskassar med varor tidigare. Trodde aldrig att de skulle ta slut när de bar in dem i hallen. De hade alltså storhandlat och fick ta taxi hem....

Robban och jag gick ut på en längre promenad. Vi mötte ett par hundar och jag uppförde mig väl ända tills mitt hatobjekt nummer ett dök upp. Den ilskna lilla Jack Russeltiken som bor i trappuppgången intill. Hon verkar vara helt rabiat den tiken och det tolererar jag inte......Någon måtta får det i alla fall vara på hur man blir bemött.....





Matte fick höra idag att Carina och Nicklas är hundvakt åt Maja, en schabradortik som jag tryckte ner i marken en gång då vi hade kurs. Jag gjorde inte illa henne men jag gillade inte hennes beteende så hon fick sig en tillrättavisning. Hon är skraj för mig nu och det är ingen idé att vi träffas. Förresten hörde jag att hon också löper just nu. Nicklas har ju sportlov så av den anledningen kan de passa Maja denna vecka. Kul för både Maja och Nicklas tror jag.......



Hittade en bild på Maja, Nicklas och Carina från september då de deltog i kantarellsök. Maja var jätteduktig och tyckte att det var kul förstås...


Nu ska jag ut på den vanliga kvällsrundan. Hoppas att det är dags för fika när jag kommer in och att matte förstår att jag måste få en macka för snacka om att jag är hungrig igen.....Det är inte kul att gå till sängs hungrig......




Förstår inte varför Robban tycker att jag är klängig.....Jag tror inte att han har något emot det ändå....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar