Powered By Blogger

tisdag 5 februari 2013

Löp.....luktar illa.....isgator.....

Robban tycker att jag luktar för jäkligt illa. Han gillade inte att jag låg med rumpan mot hans huvud när han skulle sova igår kväll så jag fick snällt flytta på mig. Lite synd för jag låg så skönt och skulle precis till att somna.......Han är lite kinkig tycker jag.....

Det är nog så att löpet är igång även om det inte syns så tydligt på mig......Grannen som har den jättefina goldenkillen berättade att hennes hund var väldigt intresserad när de kom in i trappuppgången och att hunden stannade till vid vår dörr varje gång de passerade......Goldenkillen brukar inte bry sig annars men nu plötsligt hade det blivit mycket intressant........

Jag har fått jättemycket beröm av Robban idag. Det är rena isbanan på både gångvägar och gator här utanför så det har varit direkt livsfarligt att överhuvudtaget vara ute men jag har gått så sakta och försiktigt på rundorna.......



Matte blev faktiskt orolig idag. Robban sa att han och jag skulle gå en mycket kort runda just på grund av ishalkan men när matte både hade diskat, dammsugit, hängt upp provisoriska gardiner i vårt ommålade rum i väntan på de nya och pysslat med lite andra smågrejer så tänkte hon ringa och höra vart vi hade tagit vägen? Då visade det sig att Robban hade glömt sin mobil hemma. Tiden gick. Till slut klädde matte på sig för att gå ut och kolla efter oss. Hon trodde att Robban kanske hade halkat och gjort illa sig. När hon kom ut träffade hon en granne. Han berättade att vi hade gått till småbåtshamnen här intill......Att det hade tagit så lång tid berodde alltså på att Robban hade stått och pratat med grannen i evigheter innan vi gick vidare.....Jag kan gott säga att jag också blev lite trött på att bara stå stilla och vänta...Det är precis inte min favoritsysselsättning.......Ärligt talat så trodde jag aldrig att vi skulle gå någon gång.......men till slut fick jag min runda ändå....





Idag lagade Robban middag och det är ju inte så vanligt precis. Snarare är det väldigt ovanligt. Han gjorde en pastasallad med skinka, ost och grönsaker........Matte tyckte att det var riktigt gott och det tyckte jag också för jag fick resterna i min kvällsmat.......



Efter kvällsmaten blev jag ordentligt trött så nu ska jag vila till det är dags för kvällsrundan....Den lär inte bli så lång med tanke på ishalkan men det gör inget för jag gillar inte alls mörkret......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar