Powered By Blogger

tisdag 19 februari 2013

Korngryn.....retsamma katter...dödsannons

Matte var iväg till ICA i morse för att hon skulle storhandla. Under tiden tog Robban och jag morgonrundan och så fick jag min frukost när vi kom hem.....




Matte var lite irriterad när hon kom för hon skulle köpa korngryn som hon brukar koka och ha i min mat. Matte letade och letade och till slut frågade hon personalen som inte heller hittade korngrynen och inte heller visst om det fanns några......konstigt...

Så när matte kom hem gick vi ut på en promenad igen och då förbi närbutiken. Där fanns inte heller några korngryn...märkligt tyckte matte som tidigare har köpt det på båda ställena.....

Idag är det också flera personer som har stannat och hälsat på mig. En karl hade en liten svart hund med sig men jag brydde mig inte om honom och inte han om mig heller...Han bar på någon kär leksak som var mer intressant sa hans husse.....Knepig kille eftersom jag fortfarande luktar så gott.....men så fick jag veta att den stackars killen var kastrerad så då var det väl inte så konstigt....



Den här doften känner jag inte igen....



Jag har busat en del med Leo. Det har varit fart på den katten hela dagen. Han gillar tydligen när jag jagar honom men det slutar alltid med att han hoppar upp någonstans där jag inte kan nå honom .......den fegisen...






Iris kan också gilla när jag jagar henne men hon springer och gömmer sig under någon säng i stället om hon vill retas....men som jag skrev igår. Iris har varit ovanligt lugn och sovit mycket de sista dagarna. Jag tycker att hon låter rosslig när hon andas.....Hoppas att hon inte är på väg att bli sjuk....






För övrigt har matte varit lite deppig idag. Det första hon fick syn på i morse var en dödsannons på en mycket trevlig och vänlig granne som hon hade på förra stället  innan vi flyttade hit. Ja, jag har också träffat honom. Han älskade hundar och Sankt Bernhardshundar i synnerhet. Han verkade vara så snäll mot alla djur så det är verkligen ledsamt att han inte finns mer.....



Usch, nu känner jag att jag måste ut. Det är lite tidigt för kvällsrundan men jag kan inte vänta längre......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar