Powered By Blogger

lördag 9 februari 2013

Populär......hungrig....

I morse vaknade jag faktiskt tidigt. Jag hörde att det var någon som smög ute i farstun så honom skällde jag ut ordentligt....Möjligt är att jag väckte hela huset men det kan inte hjälpas.......Matte vaknade och katterna också förstås......Matte gjorde i ordning frukost till både katterna och sig själv. Jag gick och la mig igen och naturligtvis somnade jag om....Det var lite väl tidigt för mig....

Matte var väl inte så jätteglad över att jag hade väckt henne för hon hade ont i halsen och hade nog velat ligga kvar en stund till i sängen men som vanligt blev det ett himla liv på Leo så det var bara att gå upp och ge honom sin mat......Han hade aldrig tystnat annars.....


Leo äter frukost....



........medan Iris dricker vatten ur min vattenskål. Varje morgon sitter hon och väntar på att matte ska hälla i färskt vatten.....


Långt senare, någon gång vid tiotiden tror jag att vi gick ut på morgonrundan och frukosten åt jag inte förrän en timme senare så det blev lite sent idag också.......






Vid tolvtiden gick vi en långpromenad. Vi mötte massor av hundar och många av dem var hanhundar. Det märktes på långt håll för de satte nosen i luften och sniffade.  Jag luktar tydligen väldigt gott just nu........Flera gånger fick vi stanna och låta någon hund passera för en del hundägare hade lite svårt att få med sig sina hundar....de ville fram till mig i stället........Snacka om att jag var populär idag......





De senaste dagarna har jag känt mig jättehungrig men jag får inte mer mat för det och det tycker jag faktiskt är snålt av matte...Ska jag behöva vara hungrig när det finns mat? Får väl hoppas att jag får en macka i kväll för det får jag någon gång ibland. Hoppas att det är en sån kväll nu.

Vi ska väl strax gå ut på kvällsrundan och sedan tar det väl någon timme innan det är dags för kvällsfika kan jag tänka mig.....Fasiken vad jag är hungrig.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar