Powered By Blogger

onsdag 6 februari 2013

Låg o trött....snö o vinter igen...

Så här såg det ut klockan halvtio idag på förmiddagen och förresten ser det likadant ut många morgnar. Jag har sovmorgon och har inte varit ute ännu......




Jag har varit låg idag så ingenting har varit speciellt roligt. Visst blev jag glad när vi kom ut och jag såg att det snöade men inte lika glad som jag brukar bli. Det har faktiskt snöat hela dagen så nu har det plötsligt blivit riktig vinter igen.......

Robban åkte in till tobaksaffären i centrum för att han skulle hämta ut ett paket som han hade beställt och när han kom hem så gick vi en promenad. Matte skulle hämta ut  paket på närbutiken...Paketen kommer till olika utlämningsställen och det är ju lite dumt kan man tycka....Hur som helst pulsade vi i den nu ganska så djupa snön bort till närbutiken. Vilken tur att matte tog med sig shoppingvagnen för det var två stora paket som hon hämtade ut......Jag lovar att det inte var lätt för matte att dra vagnen för den fastnade i snön mest hela tiden. Hon var helt slut när vi äntligen kom hem.....




Jag väntar på matte och Robban som är inne och hämtar ut paketen. Jag var faktiskt väldigt duktig för jag skällde inte ut den lilla terrierhunden som satt en bit ifrån mig och såg skraj ut....


I det ena paketet fanns överkastet och gardinerna som matte hade beställt så nu är det jättefint i rummet som Robban och jag sover i.


Ja, jag känner mig trött och låg och det beror på löpet tror jag. Min aptit är det inget fel på i alla fall och det är ju tur...men för övrigt har jag mest vilat......Inte ens katterna kunde få fart på mig trots att de försökte....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar