Powered By Blogger

onsdag 27 februari 2013

Riktigt jobbigt nu....

Usch. det är riktigt jobbigt nu med löpet. Jag känner mig så rastlös och humöret växlar från ena minuten till den andra.......och ute märker jag inte ens att Robban går i andra änden av kopplet..Han blir ganska så irriterad på mig när jag inte lyssnar.......men jag kan inte koncentrera mig på någonting...Måtte detta ta slut snart......Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig? Jag har skällt ut grannar som har gått ute i trapphuset. Brevbäraren fick också en rejäl utskällning och jag har reagerat på vartenda litet ljud....Jag hörde en hund som skällde utanför huset och då blev jag helt galen även fast matte sa att det bara var Zorro.....Ja, jobbigt är det....





Inte gillar jag att bli lämnad ensam heller men på förmiddagen åkte matte och Robban iväg för att köpa mer färg och tapeter till mattes sovrum. Matte hade hoppats på att Robban skulle kunna fixa klart sovrummet i denna vecka men självklart valde matte tapeter som inte fanns i lager utan de måste beställas så nu kommer de kanske inte förrän i nästa vecka....Ja, ja, Robban kan väl måla klart i alla fall.......

När de väl var hemma igen så gick Robban och jag ut på en rastrunda. Han blev nästan arg på mig för att jag var så stirrig. Det tog också ett bra tag innan jag kom ihåg att jag var kissnödig......

Nej, det är inte kul att känna sig så här.......Matte och Robban kollade på skidtävlingarna idag. Det gillade jag inte för jag har svårt för att koppla av, något som jag aldrig brukar ha problem med annars.......




En annan som också kollade på skidtävlingarna var Iris. Hon verkade faktiskt väldigt intresserad.....





Jag tycker också att matte var otroligt snål med kvällsmaten även om hon påstår att jag fick lika mycket som jag brukar få. Idag hade hon blandat i rå nötfärs och jag hade nog kunnat äta mycket mycket mer....Matte sa att skålen såg rendiskad ut när jag var klar......

Nu ska jag försöka vila i någon halvtimme innan det är dags för kvällsrundan....Får försöka slappna av så gott jag kan men lätt är det inte......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar