Powered By Blogger

lördag 2 februari 2013

Oerhört trist dag.....målning....

Jag blev väl inte så jätteglad när matte kom in och väckte Robban och mig klockan nio i morse. Det var lite väl tidigt för min smak....Nu visade det sig att Robban hade sagt till henne att väcka honom för han ville sätta igång och måla väggarna i rummet i skaplig tid.

På morgonrundan mötte vi massor av hundar men jag uppförde mig bra. Robban blev arg när han såg ett litet barn, cirka 4-5 år gammal springa ensam ute på isen vid småbåtshamnen medan föräldrarna stod uppe på parkeringen en bra bit därifrån och snackade. Tänk om isen hade spruckit och barnet hade drattat i det kalla vattnet.......


När vi kom hem röjde Robban i rummet för att sedan börja att måla....Nyfikna Iris har förstås inte kunnat hålla sig därifrån. Hon håller koll på allt.....Ja, det här målandet har tagit hela dagen och han är inte klar ännu.....Jag tycker att det är skittråkigt....




Iris ligger mitt i röran för hon måste hålla koll på vad Robban gör...

....och jag tycker också att det luktar lite väl illa så jag håller mig lite på avstånd......men det är svinkallt här inne för både fönster och balkongdörr är öppna.......Ja, jag fryser förstås inte men matte gör det......Hon har haft skrivarbete att göra och det har också tagit hela dagen.......


....så det har inte blivit mycket till uteliv idag även om Robban var ute med mig på en promenad för några timmar sedan..........





Trist dag....


Den enda riktigt ljuspunkten idag var kvällsmaten. Det var en salig röra av rå nötfärs, kyckling, spagetti, ris och färskfoder. Jag slickade skålen mycket noga så matte hade egentligen inte behövt diska den för så ren var den........Ja, frukosten var inte så dum den heller...

Nu har tydligen Robban målat klart för idag. Han sa att vi ska gå ut om bara en liten stund....Det ska verkligen bli skönt att andas in lite frisk luft.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar