Powered By Blogger

söndag 17 februari 2013

Lugn natt...lugn dag....lugn Iris...






Tack o lov fick jag sova utan avbrott denna natt....Kände mig ordentligt utvilad när jag vaknade vid niotiden.....Tycker faktiskt att det är jättejobbigt att jag inte får frukosten förrän jag har varit ute på morgonrundan för jag är döhungrig när jag vaknar.....

Det har väl inte hänt så mycket idag heller....De vanliga promenaderna, de vanliga övningarna och den vanliga leken med både boll och katter.....men jag tycker att Iris har varit ovanligt lugn och stillsam den senaste tiden...Hon sover mer än vad hon brukar göra.....Desto mer fart är det på Leo....





I morse åt Leo upp all blötmat så Iris fick inte ens smaka på den. I och för sig gillar hon sitt torrfoder mest men hon brukar ändå ta några tuggor av den andra maten på morgnarna......Matte la upp ny blötmat till henne lite senare då Leo låg och sov så att hon skulle få äta i fred......Hon åt lite grann och resten tog förstås Leo när han vaknade...




Det började snöa längre fram på dagen. Jag tyckte att det var kul men det tyckte definitivt inte matte och inte Robban heller för den delen.....Vi har precis kommit in från en promenad igen men det hände inget mer spännande än att jag upptäckte några nya dofter som jag inte har känt tidigare......och så fanns där spår av något vilt djur i snön...Säkert ett rådjur som har kutat förbi här utanför kan jag tro....det är precis inte första gången.....


Nu finns inget annat att vänta på än de vanliga kvällsrutinerna........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar