Powered By Blogger

torsdag 31 januari 2013

Väckt tidigt....ommålning....bångstyrig...

Jag hörde allt att någon av katterna spydde i natt men jag brydde mig inte om det. Matte gick förstås upp för att kolla vem det var av dom. Det var Leo och som vanligt spydde han i en av kattlådorna i badrummet i stället för på någon matta eller undangömd under eller bakom någon möbel som Iris gör. Tack o lov händer inte så ofta att Iris spyr och det är väl tur det......

Jag trodde inte mina ögon när Robban vaknade och steg upp ur sängen redan klockan sju i morse. Och inte blev jag glad när han sa att jag måste lämna sängen för att vi skulle gå morgonrundan då men medan jag väntade på att Robban skulle snöra på sig kängorna och klä på sig ytterkläderna så somnade jag om på hallgolvet. Han fick väcka mig när han var klar så att vi kunde gå ut.....Väl ute piggnade jag till lite men bara lite....




Robban skulle iväg till läkaren för att få sjukintyget förlängt så det var därför som han var uppe så tidigt. Ett par timmar senare åkte matte också. Hon skulle till apoteket och till banken och så uträtta några andra ärenden. Matte hade också stämt träff med Robban inne i centrum för att de skulle åka och köpa väggfärg. Robban har tröttnat på de fula väggarna i rummet där han och jag sover så nu ska han måla om rummet i helgen.


Det dröjde faktiskt flera timmar innan de var hemma igen och det var inte lite som de hade handlat. Av en tillfällighet gick de förbi en klädesbutik som hade utförsäljning för att butiken ska stängas. Ja, det var sista dagen som den var öppen. Robban hittade verkligen ett fynd. Han köpte en jättefin vinterjacka som var nedsatt till rena vrakpriset. Han betalade bara ett par hundringar för den...Snacka om tur.......


Vi gick nu en längre promenad men oj, så smutsig jag blev. Robban tyckte att jag var lite väl bångstyrig. Men jag blev bara så jätteglad när jag såg de stora vattenpölarna. Tyvärr fick jag inte plaska i dem fast de såg så inbjudande ut.....Aldrig får man göra något kul.....




Här var det snö igår men nu var den helt plötsligt borta....trist verkligen...


Jag har precis ätit kvällsmat och idag fick jag fläskfilén som blev över efter middagen ....Supergott.....Förresten så doftar det ljuvligt i köket förtfarande. Matte har en kyckling i ugnen som jag ska få i morgon...Jag längtar redan....

Nu måste jag vila innan det är dags för kvällsrundan.......oj, vad trött jag är....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar