Powered By Blogger

måndag 28 januari 2013

Snömodd.....vardagslydnad...tjurig tant...

Oj, så moddigt och slaskigt det var ute idag...Även om det är kul att vara ute så är det inte lika roligt att snön töar bort......





Vi gick förbi närbutiken för att matte skulle köpa frimärken och så skulle hon kolla om de hade en speciell lågenergilampa där men det hade de inte förstås.......

Lampan slocknade i badrummet så där är det kolsvart nu. Vilken tur att det sitter en taklampa i hallen precis utanför dörren så det blir lite ljus inne i badrummet när matte behöver gå på toa och vilken tur att vi inte hade några besök idag som måste låna toan för dörren är ju tvungen att vara öppen.....

Nu hoppas matte att hon får tag i en lampa i morgon. Hon ska  kolla på Coop efter att hon har varit hos läkaren. Matte ska till den nyöppnade husläkarmottagningen med sitt onda ben. Läkaren kan väl inte göra så mycket men matte vill i alla fall veta vad det är som gör att hon knappt kan gå för att det gör så hiskeligt ont. Smärtan har nu hållit i sig i över tre veckor och hon blir inte ett dugg bättre.....Av den anledningen kan hon ju inte vara ute så mycket med mig så det är verkligen tur att Robban kan gå promenaderna trots att han också är skadad....


Matte måste bli bra tills kurserna börjar. Idag har hon skickat iväg kallelser till deltagarna som ska gå kursen i vardagslydnad och den vill jag verkligen vara med på. Det ska bli så kul att träffa både nya och gamla hundkompisar......




Leo är mycket fascinerad av skrivaren. Här har han öppnat luckan själv och kollar intresserat in i den. Han har för övrigt mani på att öppna allt som går att öppna. I natt höll han sig ändå lugn och struntade i skåpsdörrarna. Tack för det......





Jag har precis kommit in från kvällsrundan och nu är jag trött. Vi brukar gå in från källaringången och när vi skulle göra det nu efter rundan så var det en tjurig tant som slängde igen dörren precis framför oss trots att Robban bad henne låta dörren vara öppen. Jag tror att hon inte gillar hundar men det var dåligt gjort ändå tycker jag för jag har inte gjort henne något ont.....och inte Robban heller för den delen......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar