Powered By Blogger

torsdag 10 januari 2013

Oväsen...nytt kök.....trött....

Robban och jag gick en riktigt lång promenad vid lunchtid. Det hände väl inget speciellt under den mer än att jag fick syn på en liten pudel som gick framför oss. Han såg minst sagt livrädd ut när han fick syn på mig. Benen gick som trumpinnar så bråttom fick han....synd för jag ville gärna hälsa men det är inte många hundar som törs det har jag märkt.....





När vi kom hem från promenaden möts jag av världens oväsen inne i lägenheten. Då visar det sig att karln som skulle montera de nya skåpsluckorna och bänkskivorna var där. Han ringde igår och sa att han skulle komma på fredag men nu hade han blivit klar med ett annat jobb tidigare än beräknat så han kunde ta vårt kök redan idag.

Vilken tur att matte röjde undan på bänkarna och tömde skåp o lådor i morse så att  allt var klart när karln kom. I morse tyckte jag inte att det var lika kul för matte störde mig faktiskt när jag sov som skönast. Jag blev till och med tvungen att gå ut i köket och kolla efter vad hon gjorde men jag gick snabbt och la mig igen när jag såg stöket....


Jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig under de timmar som det tog att fixa köket. Jag hälsade och sedan gick jag och la mig i vardagsrummet hos matte och Robban och stannade där inne hela tiden trots att det bankades, hamrades, borrades och jag vet inte vad??. Ett himla oväsen var det i alla fall....Matte hade stängt in katterna i sitt sovrum för annars hade nog Iris varit i vägen och lagt sig i jobbet så nyfiken som den katten är......Hon räds ingenting den katten. Hon kom som skjuten ur en kanon när matte sedan öppnade dörren och rätt ut i köket för att inspektera medan Leo knappt vågade sig ut från sovrummet. Det tog lång tid innan  han kom smygandes ut, stackarn.....


Det blev verkligen jättefint i köket med de nya luckorna, lådorna, dörrarna och bänkskivorna. Matte blev jätteglad över resultatet.....




Gamla köksluckor o lådor


Katternas "gamla" matplats



Nya köket


Ny bänkskiva hos katterna




Robban har också kammat mig idag och det blev ytterligare en plastkasse full med hår. Man kan inte låta bli att undra om det blir något kvar av mig med tanke på allt hår som försvinner???? Skönt var det i alla fall........


Efter kvällsmaten har jag varit dötrött och sovit i flera timmar. Det var nästan så att Robban var tvungen att väcka mig så att jag kunde kvällskissa och då var det ett par timmar senare än vanligt.........Enligt matte blir jag fort mentalt trött och det stämmer nog för jag kände mig väldigt trött i huvudet........

Nej, nu är det dags att sova igen. Katterna har lagt sig till ro. Leo ligger och väntar på matte som vanligt och Iris har rullat ihop sig på sin favoritstol.......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar