Powered By Blogger

onsdag 30 januari 2013

Ovanligt trött.....matte orolig...

Matte är lite orolig för mig för idag har jag varit ovanligt trött. Jag hade lång sovmorgon och vid halvelvatiden fick Robban tjata på mig innan jag klev upp och gick ut på morgonrundan. Matte var då på ICA för att handla....

Robban gav mig frukost och den åt jag med god aptit men sedan sov jag tills vi gick ut på en längre promenad ett par timmar senare. Visst, det var kul att komma ut men det var inte samma fart på mig som det brukar vara.......




Och när vi kom hem somnade jag om. Jag orkade inte bry mig ens när brevbäraren kom. I vanliga fall brukar jag rusa ut i hallen och se efter vad det är han stoppar i brevlådan och ibland skäller jag ut honom men idag fick det vara......Det är nu som matte börjar bli orolig över att jag kanske är på väg att bli sjuk även om jag fortfarande verkar ha god aptit och vid något tillfälle till och med är lekfull och drar iväg på jakt efter någon av katterna.....

När jag kände doften från kvällsmaten kvicknade jag till och då märkte jag att jag var ordentligt hungrig så maten smakade verkligen bra. Efter kvällsmaten brukar jag vila en stund och självklart gjorde jag det idag också trots att jag har sovit mest hela dagen.....



Så här har jag legat och sovit i stort sett hela dagen....



Att läsa eller skriva något på datorn är inte alltid helt lätt och det på grund av nyfikna och närgångna Iris.....Hur fasiken tror hon att jag ska kunna blogga???





Och är det inte Iris som stör så är det Leo...Nu sitter han och skriker som en galning efter kvällsmat. Han missar minsann inte när det är matdags. Han är fena på att veta vad klockan är och gud nåde om inte maten serveras då. Ingen undgår att höra när det är dags.....den katten har röstresurser kan jag garantera....


Robban sa just att vi ska gå ut på kvällsrundan om en halvtimme. Ja, jag har ingen brådska så han behöver inte känna sig stressad....Jo, det skulle väl vara för kvällskexet då...det vill jag förstås inte vänta på.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar