Powered By Blogger

fredag 4 januari 2013

Det här är inte roligt......pendelstrul...

Jag ville inte gå ut på morgonrundan i morse hur mycket än matte försökte övertyga mig om att det finns inga idioter som är ute och smäller så här tidigt. De sover vid den här tiden på dygnet sa hon.......Jag var förstås tvungen att gå ut  men jag spanade försiktigt runt omkring innan jag klev ut på marken utanför huset. När vi hade gått en bit så började jag slappna av alltmer och efter en stund var det riktigt roligt...Kanske var det för att vi gick en annan väg denna morgon. Vi gick efter vattnet och småbåtshamnen och där fanns många nya spännande dofter så jag glömde bort att jag var rädd.......

När vi kom hem igen så skulle matte och Robban åka till ICA så matte ställde ner frukosten till mig och så gick de. Jag smakade lite på maten men jag hade ingen lust att äta när jag var ensam hemma utan jag la mig i hallen och väntade i stället. Det tog väl ungefär 1,5 timme innan de var hemma igen och så fort de kom in genom dörren så dök jag  ner i matskålen. Plötsligt kände jag att jag egentligen var jättehungrig.......Ja, jag hade inte tid att hälsa förrän jag hade ätit upp........






Och precis som igår började det att smattra och smälla precis innan vi skulle gå en långpromenad......Vi väntade väl en timme till men till slut var vi tvungna att gå. Promenaden gick bra fast jag hörde allt några smällar på långt håll. När vi passerar pendeltågsstationen hör Robban att pendeltågen är inställda så han fick himla bråttom för han skulle till Hovet och nu visste han inte alls hur och om det gick några bussar.

Han gick hem med mig och gjorde sig i ordning och gick ner till stationen en timme tidigare än vad han egentligen skulle behöva. När det hade gått en halvtimme och ingen buss dök upp ringde han till matte och bad henne kolla efter Södertäljebussens avgångstid. Han tog lokalbussen in till centrum och där hoppade han på S-täljebussen och åkte till Ösmo och äntligen kom han på ett pendeltåg som kunde ta honom till Farsta och tunnelbanan....Jag hoppas verkligen att han är framme för matchen börjar om en halvtimme för det blev en himla omväg.......Det är Djurgården som möter Karlskoga i ett fullsatt Hovet..........


Matte ville inte följa med eftersom hon inte vill lämna mig ensam då jag är så rädd för smällare och risken är ju stor att det blir oväsen i kväll också......Och jag är jätteglad över att matte stannar hos mig......

Matchen går på TV så hon kan se den där men det är extra festligt på Hovet idag och därför är matchen också extra populär.......


Jag blev lite ledsen när Robban stack iväg och la mig i hallen för att vänta på honom men matte säger att det dröjer många timmar innan han är här hemma igen så väntan kan bli lång.....men det är i alla fall tryggt och skönt i hallen så jag har inget emot att ligga där......






Nej, nu börjar matchen snart så jag ska hålla matte sällskap i rummet i stället.......Robban ringde. Han satt på sin plats på Hovet nu......


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar