Powered By Blogger

onsdag 2 januari 2013

Arg...idioter.....panik....

Tror ni inte att Robban och jag hamnade mitt i värsta smällandet igår kväll när vi var ute på kvällsrundan??? Alltså, vilka idioter det finns som måste panga och skjuta raketer när nyårsfirandet är slut....Jag fick ju rena paniken så det var inte lätt för Robban att hålla fast och lugna ner mig.....Jag lovar att jag hade bråttom hem och jag blir så himla arg på detta otyg......


Det tog sin lilla tid innan jag kunde slappna av när vi väl var hemma igen så jag kunde sova men det har varit lugnt i natt. Jag hade sedan sovmorgon fram till tiotiden.......



Idag har vi varit ute på de vanliga promenaderna. Det finns inte mycket snö kvar alls och den som finns är så smutsig........jättetrist verkligen........





Matte har borstat mig, nej, hon har kammat mig idag. Hon använder en stålkam som faktiskt är riktigt skön. Den är mycket skönare än Furminatorn tycker jag  .....Trots att jag får pälsvård varje dag så märks det inte för det lossnade massor av pälshår idag också.......


Idag fick jag rå nötfärs i maten och det är verkligen gott. Jag lyckades pilla undan några riskorn som jag sparade bara för att matte ska förstå att jag inte gillar ris som hon envisas med att ge mig.....


Nu är det tydligen dags för kvällspromenad. Jag vet inte om jag törs gå ut i mörkret??? Annars är det alltid kul att gå ut men vete katten om jag vill det nu? Tänk om idioterna är ute igen....


Nu har jag varit ute men det var jobbigt. Jag var orolig och spänd som bara den men till slut kunde jag kissa i alla fall....Nej, det blev ingen lång runda....Nu ska jag vila en stund och vänta på mitt kex.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar