Powered By Blogger

måndag 21 januari 2013

.."så liten hon har blivit"...avmaskning....


Det första Nicklas sa när han kom hit igår var "så liten Vera har blivit" och ja, jag har visst blivit mycket smalare...Han har ju inte sett mig sedan före jul och det är tydligen en markant skillnad vad gäller min storlek.......

Nu tror ju matte att det beror på att när fleecefilten fanns i magen så samlade jag på mig en massa vätska och att det var därför som jag var så stor. Nu är väl ämnesomsättningen mycket bättre också och troligen så har jag kommit i min normala vikt men för att vara säker på att jag inte har mask så ska jag avmaskas för det är väl inte gjort sedan jag var liten valp....ja, jag kommer faktiskt inte ihåg det själv....

Jaha, då började avmaskningskuren idag då. Nu märkte jag inte av tabletterna för matte blandade i dom i min frukost och den slukade jag i ett nafs.....

.......men senare på dagen då vi var ute på den lite längre promenaden så blev jag plötsligt  jättenödig och det blev en ordentlig hög....Ja, avföringen var lite halvlös men matte kunde inte se någon mask.......



Det här är ju vårt gamla garage men eftersom vi inte har någon bil just nu har matte sagt upp det....Det är ju onödigt att betala dyra pengar om man inte använder det.....





Men är det inte min kompis Tim som går där borta?  Han är tydligen på väg hem han också....synd att vi inte kunde få leka.....



När Robban och jag var ute på kvällsrundan var jag riktigt dålig i magen. Jag var tvungen att sätta mig två gånger men eftersom det var så mörkt kunde inte Robban se om det fanns någon mask........Det där jäkla medlet verkar vara starkt så det förslår för det satte verkligen sprätt på min mage.........


Nu är det sovdags och jag tänker lägga mig hos Robban igen även om han tycker att jag brer ut mig lite väl mycket. I natt låg jag på ena sidan om honom och Iris på den andra och det nästan hela natten. Robban klagade på att han knappt själv fick plats i sängen och han tyckte att det var jobbigt att vi båda krävde att bli klappade också.....Jag tror inte att han somnade förrän framåt tretiden.....



Matte har ju en mycket smalare säng så där får Leo husera själv.....Han ligger bredvid matte varenda natt och han kurrar så det ekar i huset....ja, när han inte busar förstås......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar