Powered By Blogger

lördag 5 januari 2013

Dofter....knall......irriterad på Leo

Robban har valt en annan morgonrunda och det gillar jag även om jag var lika försiktig i morse innan jag klev ut genom dörren...Man vet aldrig om det smäller här.....Jag saknar snön men nu är det i alla fall lättare att hitta en plats att kissa på.......och det finns massor av spännande dofter.......





Vi gick senare en långpromenad. På hemvägen hördes plötsligt värsta knallen. Jag stelnade till och stod blixtstilla en lång stund innan jag kunde slappna av och fortsätta promenaden. Jag blev så chockad så jag brydde mig inte ens om den lilla Jack Russellhunden som passerade oss. Jag tittade inte ens åt den för jag var tvungen att koncentrara mig på om det skulle komma någon mer smäll......men det gjorde det inte tack o lov......



 
Hörde värsta knallen och stod blixt stilla en lång stund...
 
 
 
Det har varit många sportsändningar på TV:n som både matte och Robban har kollat på idag när vi nu inte har varit ute. Jag har för övrigt vilat en del och så har jag lekt med bollen och med katterna......och så de obligatoriska lydnadsmomenten före måltiderna förstås men det är ju dagliga rutiner.....
 
 
Apropå katter så blev jag rätt så irriterad på Leo sent igår kväll. Jag hade lagt mig på golvet intill Robbans säng för att sova för natten då han envisades med att försöka få igång mig. Han hoppade över mitt huvud, sprang över mig och nosade mig i baken och höll på så till slut blev jag så trött på katten så jag viftade bort honom med frambenen. Då gick han till Iris som låg utsträckt och sov på min bädd och spöade upp henne i stället. Vissa nätter är han bara för mycket........
 
 
Jag har precis nattkissat så nu hoppas jag verkligen att jag får sova i fred.....Nej, nu är det någon hund som skäller här utanför. Undrar vem det kan vara? Zorro kanske? Bäst jag säger till honom även om matte inte gillar att jag skäller så här sent......fast det räckte med ett skall. Nu är det tyst så nu ska jag sova......
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar