Powered By Blogger

söndag 27 januari 2013

Tokiga katter....foto....

Jag var tvungen att kolla efter vad katterna gjorde i natt. Det lät så mysko. Matte hade tydligen glömt att ställa undan en burk som det fanns spik och skruvar i och det fanns inget lock på burken heller. Iris satt alltså och fiskade upp innehållet med tassen och puttade sedan ner det på golvet och där fanns Leo som tyckte att det var jättekul att leka med skruvarna och spikarna...Efter en stund fick han sällskap av Iris och så for de fram som ett jehu genom lägenheten....Det låg skruvar och spikar lite överallt.......tokiga katter.....Jag gick och la mig inne hos Robban igen. Där fick man i alla fall vara i fred.....

Under dagen har vi gått de vanliga promenaderna...Det var ruggigt väder idag också tyckte både matte och Robban.......

Vi mötte en liten kille som tyckte att jag var så fin. Han frågade vad jag var för ras och så ville han ta ett kort på mig med sin mobil och det fick han förstås.......Han hade en hund hemma men han kom inte ihåg vilken ras det var.....Ja, det är ju inte så lätt att komma ihåg.....




En liten kille ville ta kort på mig....



Undrar vad eller vem som är i skogsdungen?




En massa barn åker skridskor idag igen....det ser verkligen jättekul ut...




Matte har suttit och kollat på konståkning i ett par timmar. Trodde nästan att hon hade glömt bort att jag skulle ha kvällsmat men till slut fick jag den i alla fall men matte hade glömt att ta fram färskfoder ur frysen så idag har jag ätit hemlagad hundmat. Det gör jag i och för sig varje dag men matte brukar blanda i färskfoder också. Idag blev det ris, korngryn, kyckling, köttrester och grönsaker...smaskens....


Nu är det tydligen dags för kvällsrundan.......Ska bli skönt att komma ut på en sväng....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar