Powered By Blogger

tisdag 22 januari 2013

Kalasväder.....mask???

Matte väckte Robban klockan nio i morse då hon skulle åka till tandläkaren men varken Robban eller jag gjorde någon brådska utan vi låg och drog oss i sängen ganska så länge.


Till slut gick vi ut på morgonrundan ändå. Det var ju kul att komma ut i snön men nödig var jag inte, jo lite kissnödig förstås.....





När vi kom in gjorde Robban i ordning frukost åt mig. Han blandade i ris och kyckling i färskfodret och som igår märkte jag inte att det låg avmaskningstabletter i skålen utan jag slukade allt på en gång.....

När matte så småningom kom hem så gick vi en långpromenad. Det var kalasväder och det tyckte även matte som annars får så ont i kroppen av kylan men solen sken starkt från en blå himmel och den värmde väl kan jag tro..........





Den här avmaskningskuren ska pågå i tre dagar. Matte har köpt Axilur för att det fanns inget annat medel som hade tillräcklig dosering för en så tung hund som jag är på Apoteket. Matte skulle aldrig använda Axilur på en liten valp eftersom hon känner till  valpar som har blivit svårt sjuka av medlet och ja, till och med dött av det men jag är ju vuxen och ganska så stor så därför vågar matte ge mig det.....


Om jag har haft någon mask vet vi inte ännu för jag har inte bajsat idag och igår kväll var det för mörkt för att se om där fanns någon mask........Jag har precis kommit in från kvällsrundan men jag var inte nödig nu heller........


Robban ska gå en sväng med mig senare innan vi går till sängs för säkerhets skull.....men nu är det väl på tiden att jag får mitt kex.....måste påminna matte tror jag.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar