Powered By Blogger

fredag 11 januari 2013

Galen hund.....lättlurade.....snö....prutt

Medan jag fixar mina toabestyr under morgonrundan så kommer det ut en ung kille med en ilsken pitbull från huset intill. Alltså, hunden blev helt galen när han fick syn på mig. Jag avbröt det jag höll på med för att ge hunden svar på tal. Jag blev så himla arg för han blev bara allt ilsknare. Han skällde och gormade så det stod härliga till. Ja, han verkade helt rabiat men så uppträder man inte mot mig så han fick verkligen höra vad jag tyckte om hans uppträdande.........Tack o lov så försvann de efter en stund och Robban och jag kunde fortsätta vår runda.......

Idag har det snöat under i stort sett hela dagen, ja det gjorde det under natten också så det var massor av snö redan när vi kom ut i morse......Jättekul verkligen.....


Meningen var att matte skulle åkt till ICA idag men hon kunde inte stödja på sitt vänstra ben så Robban och jag fick gå till närbutiken i stället för att handla det viktigaste, bland annat någon lättlagad middagsmat. De har tydligen inte så mycket att välja på så Robban köpte falukorv och det var ju bra för nu fick även jag korv i min kvällsmat...så gott det var.....

Ja, matte har ju inte varit utanför dörren idag så Robban och jag har gått våra promenader ensamma. Jag har fått leka och busa i snön. Alltså, snacka om att jag trivs när det är så här mycket snö........Jag lurade faktiskt både matte och Robban på eftermiddagen. Jag låtsades vara jättenödig och båda två gick på det så Robban klädde sig och gick ut med mig men tji fick han. Jag ville bara leka i snön.....

På kvällsrundan fick jag också leka en stund i snön innan vi gick in.......och så fick jag beröm när jag kunde vara tyst och stilla när en lös rottweiler sprang  intill sin husse som joggade förbi. Den hunden verkade faktiskt intresserad av mig men han var lydig och följde sin husse......synd...




Oj, en stilig rottweiler springer förbi.....





Vad händer där borta månntro? Äsch, det var inget speciellt....




Egentligen gillar jag inte mörkret.....






Nej, nu måste jag sova. Jag lägger mig hos Robban ...Jag måste bara berätta vad som hände igår kväll när jag låg intill Robban och då jag precis skulle till att somna.....Iris låg på Robbans mage som hon gör ibland medan han kollar på sin TV.... Rätt som det är sträcker hon på sig så att hon blir raklång och plötsligt lägger hon av världens prutt....Både Robban och jag hoppade högt, ja till och med Iris blev själv förskräckt.....Varken matte eller Robban har någonsin tidigare hört en katt som fiser säger dom....hoppas att vi slipper höra det i kväll......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar