Powered By Blogger

onsdag 16 januari 2013

Mycket snö...jippie......kyckling/fiskpinnar...

Nu har vi mycket snö igen...hurra.....fast det ropar inte matte förstås för hon gillar inte vinter och kyla.......Dessutom har plogbilarna plogat upp all snö på trottoarerna så man måste gå mitt på vägen bland all trafik igen och det är inte alltid så kul.....En del kör som biltjuvar......

Det snöade hela dagen igår och hela morgon nu idag........Jag har alltså haft jätteroligt ute i den djupa snön.......










I två dagar har kommunarbetare sågat bort en massa grenar från våra stora fina träd som står vid gaveln till vårt hus. Först undrade jag vad dom pysslade med när de körde runt med en stor kran långt uppe luften så jag stod länge och kollade in när de jobbade.......Tur att de inte tog bort hela träden för det brukar finnas spännande dofter där. När det inte är så mycket snö så brukar jag gå förbi träden när jag ska göra mina toabestyr på morgnarna.....och det luktar alltid så intressant runt och på dem...




.Det går en främmande hund där borta. Undrar vem det kan vara??? Vi väntar på matte som är inne i närbutiken för att handla lite till middagen....


Apropå mat så tycker Robban att jag är bortskämd. Matte köpte och gjorde i ordning en kyckling till mig i ugnen och som jag sedan fick i min mat medan matte och Robban käkade fiskpinnar. Jag fick förstås inte hela kycklingen på en gång utan den räcker i morgon också....det luktade så himla gott och det var det också......Förstår inte om Robban missunnar mig lite god mat.....det är väl inget fel på fiskpinnar heller fast det har jag aldrig ätit förstås......


Nej, nu är jag verkligen trött...Sovdags alltså.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar