Powered By Blogger

tisdag 1 januari 2013

Jätterädd.....krigszon.....rabiat tik....

Om inte matte visste det förut så vet hon det nu. Jag är jätterädd för fyrverkerier och andra nyårssmällare. När vi skulle ta en promenad vid 16-tiden igår så kom vi inte längre än ner till porten i entrén. Precis när vi skulle gå ut avfyrades värsta raketen. Jag vägrade att ta ett enda steg ut genom dörren så det vara bara att vända och gå in igen...Sedan pågick detta läskiga oväsen ända fram till ettsnåret på natten.........


Jag blev jätterädd och kunde inte lägga mig till ro mer än i någon sekund åt gången. Det kändes lite tryggare inne i badrummet men det är inte stort utan väldigt trångt. Nu tog matte bort katternas toalådor för att jag skulle få mer plats men jag kunde inte slappna av utan vankade runt i lägenheten mest hela tiden......Det hjälpte inte mycket att matte hade dragit ner alla persienner heller. Det var ett jäkla liv.......Det lät som rena krigszonen utanför huset......


Jag kan inte för mitt liv förstå att både Iris och Leo verkade oberörda. De låg och sov som om ingenting hände. Ja, Iris var till och med så snäll så hon kom fram till mig några gånger för att se hur jag mådde. Det verkade som om hon ville trösta mig faktiskt.......


När det värsta fyrverkerifirandet satte igång så följde Robban med mig ut i badrummet och där satt vi instängda i drygt en halvtimme. Ja, tills det hade lugnat ned sig i området.......



 
Nyårsafton i badrummet



Robban gick ut med mig strax efter ett i natt eftersom jag måste kissa men det tog sin lilla tid innan jag kunde slappna av och göra det. Jag hade ju inte kissat sedan tvåtiden på dagen så det behövdes verkligen....och det var skönt när det var gjort......

Idag har jag varit väldigt trött. Jag sov ända fram till elvasnåret så morgonrundan blev en lunchrunda i stället. Tror att klockan blev halv tolv innan vi kom ut....Nu var det tyst ute i alla fall och vi mötte många hundar på vår promenad.....

Tyvärr har mycket av snön försvunnit för värmen och regnet har gjort så att det har töat rejält. Matte tycker att det är bra men det tycker inte jag........


 
Här var massor av snö häromdagen men nu är den borta......trist....
 
 
Vi har tagit lite längre promenader idag och det var skönt att få röra på sig .....Trots att vi har mött många hundar så har jag uppfört mig väl. Det var bara när jag fick syn på den ilskna Jack Russeltiken som jag var tvungen att svara emot...Hörde att hon hade hoppat på och bitit en schäfer i halsen för ett tag sedan....Hon skulle bara våga  ge sig på mig.......men hon verkar faktiskt helt rabiat den tiken så man vet inte vad hon kan ta sig till.....
 
Nej, nu måste jag nog vila en stund innan kvällsrundan......faktiskt har jag sovit varenda gång vi har kommit in från våra promenader idag. Jag har inte orkat göra någonting annat....Gårdagen tog musten ur mig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar