Powered By Blogger

lördag 12 januari 2013

Lek i snön....färskfoder....viktminskning...

Efter morgonrundan åkte matte och Robban iväg till ICA så jag blev ensam i ett par timmar. Jag räknar inte med katterna för de ligger alltid och sover på förmiddagen då de är mätta och belåtna.. De är ju morgonpigga båda två så de röjer runt en hel del tidigt på morgnarna och ibland är det väldigt störande eftersom jag vill sova ostört....I morse hade Leo väckt matte klockan fem för att han ville kela och gosa en stund......Räcker det inte att han myser en stund med matte varje kväll då hon har lagt sig? Tydligen inte......och med tanke på att matte har så svårt att somna om så tyckte nog även hon att det var i tidigaste laget kan jag tänka mig.....men Leo är envis så han ger sig inte i första taget.....I det här huset är det faktiskt han som bestämmer har jag märkt.....


Jag har varit ute och lekt i snön idag igen.......jättekul verkligen....och så har vi gått de vanliga promenaderna men Robban varierar dem lite mer nu och det gillar jag........


Matte hade glömt att beställa färskfoder till mig så hon gjorde det igår kväll. Det brukar ta ett par dagar innan fodret kommer så hon blev mycket förvånad när killen ringde vid tvåtiden och sa att de kunde komma  idag redan.......Ja, inte bara matte blev glad utan jag blev det också förstås.......Ett par timmar senare var de här så nu har jag mat så det räcker en tid framöver........Dessutom hade matte fått tag i några förpackningar nötfärs som hade kort datum på ICA och det köpte hon till mig....Ja, jag fick det i kvällsmaten och det var smaskens.......


Jag hörde att både matte och Robban tycker att jag har gått ner mycket i vikt de senaste veckorna utan att matransonerna har ändrats. De låter lite oroliga faktiskt. Matte säger att det gör inget om jag minskade lite i vikt men inte så här mycket. Nu ska jag få mer mat, tack för det.....Håller viktminskningen i sig i alla fall så ska jag få göra en hälsoundersökning hos veterinären men det vill jag inte.......Jag känner mig hur pigg som helst.....




Jag hör något ute i farstun.....är det månne min mat som kommer?






Den här bollen leker jag ofta med....men den börjar nog se lite skamfilad ut....



Kvällsrundan är klar..och jag har ätit mitt kex så nu ska jag sova........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar