Powered By Blogger

lördag 26 januari 2013

Dalmatiner...skridskor....störd nattsömn...

Vi har gått de vanliga promenaderna idag. Matte skulle slänga sopor i sopcontainrarna  men jag tyckte att det tog onödigt lång tid så jag började att pipa högljutt för att visa mitt missnöje men vad hjälpte det? Inte ett dugg ärligt talat......


Medan Robban och jag står och väntar på att hon ska bli klar så ser Robban att jag har fått bruna prickar eller fläckar på kroppen....Både Robban och matte undersökte huden och pälsen och det visar sig att den vita pälsen har ändrat färg och bildat svagt bruna prickar/fläckar på den vänstra sidan som inte har varit så pigmenterad tidigare.....mysko!!!....Matte skojade och sa att hon hoppades att jag inte blir en dalmatiner nu........Vad det nu är för fel på dalmatiner?........


Det var väl inte så skönt väder ute idag, åtminstone tyckte varken Robban eller matte det. Det blåste råkallt enligt dem men jag märkte inget...........Vi mötte inte många människor men på fotbollsplanen som nu är en isbana var det fullt med folk, både små och stora åkte skridskor.....Det såg så himla kul ut så jag ville också springa in dit men det fick jag förstås inte.....



Vad gör dom? Det ser jättekul ut....





Väl hemma igen lekte jag en stund med Iris och Leo tills vi blev trötta  och vi alla tre tog en tupplur i stället.... 


Iris vilar på sin favoritplats, korgstolen....


....och Leo på mattes säng förstås....





Nu har jag bara kvällsrundan och kexet att vänta på........innan det är dags att sova för natten och jag får verkligen hoppas att Leo håller sig lugn denna natt.....


Igår natt väckte han oss vid ettsnåret då han lekte med dörrarna till furuskåpet igen...pang, pang, pang lät det......Inte förrän matte puttat bort honom ett antal gånger och även hade sagt till honom ett flertal gånger så la han av....Jag somnade om ganska så snabbt men det kunde tydligen inte matte göra som fick ligga vaken i flera timmar innan hon äntligen kunde somna........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar